Renovering/udskiftning af udhus - tilladelse?

Hej

Har planer om at fjerne mit eksisterende udhus og bygge et nyt på samme størrelse. huset er med støbt sokkel og nærmest en lille stald.  Vil det krævebyggetilladelse, hvis jeg nedriver det gamle, laver ny sokkel og bygger et nyt hus i samme størrelse og omrids - dog måske en anelse højere?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Har planer om at fjerne mit eksisterende... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
habla skrev den 18-03-2020 19:32:32

 Smut ud af min tråd fjols!

 Super svar - det får alle til få lyst til hjælpe!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du udskifter store dele af den bygningkonstruktioner og det er herfor ikke en renovering længere.

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Natur skrev den 18-03-2020 19:43:06

 Super svar - det får alle til få lyst til hjælpe!

 Hvad med en god tone?
Var lige igang med at tilbyde at tegne et hurtigt skur op for dig, da jeg alligevel sidder i hjemmet med selv givet karantæne. https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/230370/s/opbygning-af-udhus-tegninger-hvor#556101 . Den Chance er så passeret.
Du skal have en nedrivnings tilladelse og byggetilladelse/landzonetilladelse.
Jeg tænker du spørger om tilladelser for at se hvor meget du kan tillade at dumme dig inden det gør ondt i pengepungen.


Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Natur skrev den 18-03-2020 19:43:06

 Super svar - det får alle til få lyst til hjælpe!

 Hvis du kun skriver for at tilsvine eller pådutte mig dine antagelser så ja, så smut væk fra min tråd. Der er garanteret adskillige flinke personer herinde, som skriver noget brugbart. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Bygningskonstruktør skrev den 18-03-2020 19:45:07

 Hvad med en god tone?
Var lige igang med at tilbyde at tegne et hurtigt skur op for dig, da jeg alligevel sidder i hjemmet med selv givet karantæne. https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/230370/s/opbygning-af-udhus-tegninger-hvor#556101 . Den Chance er så passeret.
Du skal have en nedrivnings tilladelse og byggetilladelse/landzonetilladelse.
Jeg tænker du spørger om tilladelser for at se hvor meget du kan tillade at dumme dig inden det gør ondt i pengepungen.

 Helt fint, jeg finder sikkert ud af det alligevel, men svaret er NEJ til dine antagelser. Jeg er ret sikker på, at jeg ikke skal have tilladelse til at udskifte taget, ej heller, hvis jeg skifter beklædningen. Havde overvejet om jeg skulle fjerne alt det gamle og bygge nyt, men det ender nok med trinvis renovering. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
ok - jeg smutter - og hjælper nogle fornuftige/høflige mennesker  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 18-03-2020 19:50:30

ok - jeg smutter - og hjælper nogle fornuftige/høflige mennesker  

 Samme her.....finder infoen andet steds. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tænker jeg har rimelig styr på reglerne, når jeg arbejder med det til hverdag.
Udskiftning af et tag på et ikke opvarmet skur kræver ikke tilladelse og var ikke et spørgsmål der blev stillet eller svaret på. du skriver om nedrivning og opførelse af nyt.
Held og lykke med projektet   

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
I øvrigt. Kan se at huset er  9x5meter i grundplan, står anført til 44m^2 i BBR idag så tvivler på det er nødvendigt med tilladelser da arealet så er under 50m^2.   Der står desuden at grænsen er 50m^2 hvis man skal søge nedrivningstilladelse, så bør vel kunne nedrive og genopføre uden problemer.  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Henholder mig til denne info, som det lykkedes at finde på kommunens side, så må det være sådan. 

"Du skal ansøge kommunen om byggetilladelse, hvis det samlede areal af sekundærebygninger på din ejendom er på 50 m2 eller derover. Du skal altid afvente tilladelse eller svar, inden du går i gang med dit byggeprojekt.

Vejledning til sekundærbebyggelse på tilsammen 50m2 (pdf)

Du skal søge om byggetilladelse hvis der er tale om lovliggørelse af ulovligt opført byggeri eller hvis der er tale om byggerier, der kræver dispensation eller byggeri der overskrider byggeretten jf. bygningsreglementet.

Start ansøgning om byggetilladelse

Nedrivning af sekundærebygninger på 50 m2 eller derover kræver nedrivningstilladelse.

Start ansøgning om nedrivning

I landzone kan eksisterende garager, carporte og udhuse udvides til et samlet areal på 50m² uden det kræver landzonetilladelse. Bliver arealet over 50m² kræver det landzonetilladelse.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også