Lampe konstant tændt

I mit badeværelse er der 2 lampeudtag. 1 bag spejl hvor der er lys i, og 1 indenfor døren. Jeg har nu sat en lampe op i loftet, og sat den til det lampeudtag der ikke var i brug inden for døren. Blå til N, brun til M1. (Jeg har også prøvet med M2, men der tænder lampen slet ikke).

Lampen jeg lige har sat til lyser nu konstant og når jeg tænder og slukker på afbryderen på vægen, tænder og slukker lyset ved spejlet som det plejer. Jeg har testet med en anden lampe og andet kabel, med samme udfald.

Der ingen andre “tænd/sluk kontakter i badeværelset. Hvad kan det være?

I mit badeværelse er der 2 lampeudtag. 1 bag spejl... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det begynder at ligne. Det ser ud til, at der er en samlemuffe inde i den grønne dåse. Den skal du have fat i for at se, hvilke ledninger der er i den. Der er måske en sort og en brun. Hvis det er tilfældet, skal du formentlig have fat i en af de brune i stikkontakten og have den flyttet over i samlemuffen. Den brune, der er strøm på hele tiden, skal blive i stikkontakten.
Du behøver ikke oprette to svar, du kan skrive tekst under eller over billedet.

fase
Hvad er det for en grøn dåse du mener?
Der kommer jeg så nok ud på dybt vand. Måske det bare ville være nemmere at sætte lampen til det udtag hvor spejlet er sat til?
Inde i dåsen, som stikkontakten er skruet fast i, er der en samlemuffe. Træk den ud så vi kan se farverne på ledningerne i den. Det kan godt være, at du ikke synes dåsen er grøn, men det skyldes, at den er dækket af maling eller puds. 

fase
Det er ikke fordi jeg betvivler din viden, men jeg bor til leje, og hvis jeg gør noget forkert er det vist best jeg stopper her? Hvis jeg vælger at sætte lampen til udtaget hvor spejlet med lys i er sat til i, er dette lovligt? Altså 2 Kabler i N, og 2 i M1..
Men er det lovligt?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også