Lampe konstant tændt

I mit badeværelse er der 2 lampeudtag. 1 bag spejl hvor der er lys i, og 1 indenfor døren. Jeg har nu sat en lampe op i loftet, og sat den til det lampeudtag der ikke var i brug inden for døren. Blå til N, brun til M1. (Jeg har også prøvet med M2, men der tænder lampen slet ikke).

Lampen jeg lige har sat til lyser nu konstant og når jeg tænder og slukker på afbryderen på vægen, tænder og slukker lyset ved spejlet som det plejer. Jeg har testet med en anden lampe og andet kabel, med samme udfald.

Der ingen andre “tænd/sluk kontakter i badeværelset. Hvad kan det være?

I mit badeværelse er der 2 lampeudtag. 1 bag spejl... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er jo ikke så mange muligheder. Havde forventet en sort ledning også
Det er tilsyneladende brun - lyseblå . og gul/grøn.
Hvis lampen lyser hele tiden så er udtag bag spejlet monteret forkert. Kablet op til viste udtag kommer sikkert derfra og den brune skal der kobles sammen med den sorte som tænder spejlet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kan være svært at se, men omme bag lampe udtag går blå til N, brun til M1, og gul/grøn til jord
Jeg kan se i loftet at tidligere lejer har haft en lampe hængende i loftet. De havde boet her 5 år, så jeg tænker bare om de har haft lyset tændt i 5 år i streg, eller hvad de har gjort?
I dit første billede har du vist en afbryder, som er forbundet forkert. Fase og tændledning er forbundet til samme klemme. Du skal flytte den brune ledning over klemmen ved siden af. så virker afbryderen som den skal. Som den er forbundet kan den ikke slukke og tænde lyset.

fase
Annonce
Men den afbryder kan godt tænde og slukke lyset i spejlet
Så skal du have taget spejlet ned for at komme til lampeudtaget, som du løsner, så du kan se forbindelserne på bagsiden. Tag et billede af forbindelserne og læg det ind i et svar. Billedet må gerne være, så det er til at se forbindelserne.

fase
Det sidder nøjagtigt på samme måde som det andet udtag omme bag ved. Blå til N, brun til M1, gul/grøn til jord
Hvis brun er forbundet til M1 i begge lampeudtag og der kun er en brun i hver lampeudtag, må der være en samling et andet sted, ellers skulle der være to brune i et af lampestederne. Så du skal på jagt efter en samling et andet sted. Er der en stikkontakt rummet? Hvis der der er det, så prøv at løsne den og se om der skulle være en samling i den. Hvis du tager et billede af bagsiden, må det gerne vise hele bagsiden og ikke kun noget af den som på dine andre billeder.

fase
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også