Corona-virus.

Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for corona-virusen? Hamster og panikkøber I? Eller tager I det med ophøjet ro og ser tiden an? 
Er I berørt af Statens tiltag for at dæmme op for... Vis hele indlægget
124 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I disse for vort land
Så vanskelige tider
brug papiret på begge sider
og minsandten
man kan også bruge det på kanten

Husk, i disse hårde tider:
Brug papirets begge sider!
Men tænk også på din ven:
Rul papiret op igen!

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvorfor skulle vi ikke kunne få fødevarer?

Transportfagene kører, grænserne er ikke lukket for varetransport. Produktionsvirksomhederne kører som altid.

Nej det som måske kan skabe midlertidig vareknaphed, er hvis folk panikker og begynder at hamstre.
Man kan godt spare på toilet papiret.  
Man tager 1 stykke, folder det 2 gange, og river det lille hjørne af. Så fingeren igennem hullet og tørre af - - Papiret trækkes så af fingeren som forhåbentlig bliver ren, men under neglen bruges den lille snip      

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 15-03-2020 22:09:59

Man kan godt spare på toilet papiret.  
Man tager 1 stykke, folder det 2 gange, og river det lille hjørne af. Så fingeren igennem hullet og tørre af - - Papiret trækkes så af fingeren som forhåbentlig bliver ren, men under neglen bruges den lille snip      

 Da jeg var spejder, brugte vi skovens blade.   

En tot græs er nu lidt bedre. Og i grebningen bag køerne en tot halm. Men det kradser nu lige så meget som en 1/4 aviside.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg skriver her ret useriøs for jeg kan virkelig ikke tage de konspirations teorier seriøs.
Jeg var først på ugen til møde med en mand som dagen efter kom i 14 dages karantæne. Det er ikke noget jeg tager særlig alvorlig overfor almindelige mennesker. Jeg holder mig naturligvis fra plejehjem og kræftsyge m.m.
Så efter at i har læst denne historie HUSK AT SPRITTE SKÆRMEN AF BØH Blev i bange ? ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den fødevarekrise vi kan få herhjemme, er en ophobning af slagtesvin som vi ikke kan få ud af landet.
Så skal vi desværre til at spise en hel del billig stegt flæsk.
Kartoflerne dyrker vi sørme også selv.
Fløden til sovsen ligeså.
Øl laver vi vist også rigeligt af, ligesom undergrunden nærmest ikke kan indeholde mere grundvand end den for tiden gør i forvejen.

Men for nuværende er grænserne jo helt åbne for samhandel.

Jeg har lige samlet en hollandsk Flankesteak op i lidl, som på rekordtid havde fået fyldt hele butikken op med varer igen.
Herunder kinesiske varer i tilbudsøen.
Så tandhjulene drejer da stadig i verden. 

Elektronikteknikeren
Og ifølge sønnen herhjemme har næsten samtlige vikarbureauer lagt sig i selen for at skaffe enormt meget ekstra mandskab ind til konsum-distributionskæder der betjener dagligvarebutikker så der ikke opstår mangler pga. flaskehalse og hamstring. 
Ja der bliver hurtigt mobiliseret kræfter rundt til hvor det er nødvendigt.
Nu vil jeg tage ud på arbejdet og gennemgå lageret i kælderen for kasser med mundbind, handsker mv. som vi alligevel ikke skal bruge de næste foreløbig 14dage hvor min statslige arbejdsplads har lukket.
Så må vi høre om sygehusvæsenet er interesseret. 

Elektronikteknikeren
Hvilke oplysninger ligger Christian M inde med som myndighederne ikke har siden han kan forudse en forsyningskrise?

Skulle vi løbe tør for øl, har jeg fra pålidelig kilde ladet mig fortælle, at man godt kan drikke vand uden at pådrage sig varige skader.  

Opdatering på fruens arbejdssituation:

Som nævnt er fruen intensiv sygeplejerske. Inden hun mødte ind på sin kommende vagtturnus var der ikke tilstrækkelige værnemidler.

Da hun mødte ind, havde personalet på plejecentre, hjemmeplejen og lokale læger med assistance fra nærmeste sygehus ved en feberredning fordelt de resourser der var til rådighed.

Flere pensionerede intensiv sygeplejerske har meldt sig som vikarer, så nu er der luft i vagtplanerne.

Alt blev stablet på benene på mindre end et døgn.

Desværre oplever institutionerne tyveri af værnemidler fra lagrene. Disse lokaler er omgående blevet aflåst, men betyder samtidig at hjælpen bliver forsinket.

Jeg overvejer at tilbyde personalet tilstrækkelig med 12/70 ammo ladet med groft salt som en varm hilsen til idioterne.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 74 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også