renovering af ældre hus

Hej LDS
Vi har købt hus. Det er fra 2007 og fungerer perfekt. Men på grunden ligger også et gammelt fiskerhus fra 1914, som skal totalrenoveres. Og vi mangler noget rådgivning til hvordan vi skal gribe det an. Derfor søger vi en uvildig byggerådgiver som kan vejede os i hvordan vi skal tage fat på processen. Jeg synes det er lidt uoverskueligt at finde nogen på nettet, så jeg savner gode ideer til hvor jeg kan finde en. PFT, Mikkel
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lægge et billede op, og ønsker til fremtidig formål, så der kan komme gang i en forslags runde

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ok. Huset består af 2 længer. Den mindste til venstre skal bruges til kontor/musikrum og på sigt teenageværelse. Det skal være helårsopvarmet, evt. med luft til luft pumpe. Vi har også fjernvarme i hovedhuset, så måske skal det lægges ind. Der skal desuden nyt gulv+isoleres under. Vægge er vist isoleret. Desuden nye/istandsætte vinduer og forsats. Den anden længe ti højre er et noget større rum. Vel 30 kvm og 5 meter op til kip. Det er ikke planen at der skal være opvarmet permanent. Eva en brændeovn (der er skorsten) Der er pt. ikke noget gulv. Vi skal desuden have fjernet det gamle eternitbølgetag og lagt nyt tag. Vi vil have tagpap eller singles. Der skal etableres undertag af rugpløjede brædder/krydsfiner og underpap. Der er muligvis råd og svamp nogle steder. Der er også store revner i murværket som vi er nervøse på. Huset ligger i Hundested, som jo har en ret sandet grund. Som sagt søger jeg uvildig rådgivning, enten her eller steder man kan kontakte for at få nogen ud og se på det. Hvis det er upassende at bed om den slags hjælp (som jeg jo skal betale for, så lad mig det vide. Så sletter jeg det.) PFT.
Med mindre det på nogen måde er bevaringsværdigt, så kan det vist bedst betale sig at rive det ned og starte på ny.
Hej, Umiddelbart var min tanke også "riv det ned".. MEN... Byggestilen er speciel (jeg blev lidt interesseret i "længen", der er ret anderledes) - og der er vel en grund til at det er blevet stående, efter et nybyggeri på grunden - er det blevet erklæret bevaringsværdigt?
- jeg mener at kunne huske nogle artikler med fiskerhuse ved Hundested??

Jeg tror faktisk også det kunne blive ret flot at renovere - ordentligt.. men ikke nødvendigvis billigt..
her ville jeg tage fat i @Rantzau - her på sitet er han rigtig god til at henvise til god byggeskik.. (bevares jeg er ikke altid enig - men har dyb respekt for hans kunnen og viden)
Spændende at høre om de næste skridt..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Ja ok Det ser godt nok ud som en stor mundfuld. Jeg kender ikke lokalområdet, så det er ikke muligt at anbefale nogle navne.
Men ved søgning på krak fandt jeg dog 2-3 tømrere, 8 - 10 murere, og 3- 4 arkitekter.
Jeg ville ringe til en af de mindre firmaer, og spørge om de kunne lejes til at komme med gode råd og eventuelt skitsere hvordan det kunne føres ud i livet.
Det er absolut ikke " upassende " at søge hjælp her, det er stort set det siden er beregnet til.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Gør pinen kort  , riv det ned , i kan bruger masser af penge og tid på det der dødsbo , og i vil altid have et gammelt sminket lig .......

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
En lille update og et sprøgsmål. Er gået i gang med at skifte det nordvendte tag.
- Af med bølgeeternitpladerne,
- lidt ekstra isolering,
- vindspærre klipset på,
- nye lægter/klemlister,
- rupløjede brædder,
- rendejern,
- tagfod,
- nye vinduer bestilt (da der ikke længere kunne købes inddækninger som passede til fladt tag til de gamle vinduer- snart underpap- derefter Shingles.)

Er der en murerkyndig der kan fortælle mig hvad jeg skal bruge/gøre for at reparere skaden i murværket på hjørnet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis