Låsecylinder stikker ud

Jeg har skiftet låsecylindere i 3 dør, men er derefter kommet i tanke om at det nok egentlig blev noget lort 🙄
På 2 af dørene stikker cylinderen ud som på dette billede, da cylinderen var ca 1,5 cm længere end de gamle (ældre model) 

Tænker sikkerheden i hvert fald ikke er som den skal være med dette resultat. Er der noget jeg kan gøre, eller passer cylinderen bare ikke til døren? 
Jeg har skiftet låsecylindere i 3 dør, men er... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du er ikke "kommet til" at montere forlængerstykker mellem cylinder og låsekasse, vel?

Sikkerhedsmæssigt, så må cylinder ikke stikke mere end 2mm længere ud end langskilt eller cylinderring. 
På dit billede af de gamle cylindere ser det ud til st de også har stukket en del ud. Prøv evt. at
se om der skulle sidde en cylinderforlænger, som du kan fjerne:

https://www.10-4.dk/varer/vaerktoj/ruko/Forlaengerdele/Ruko-forlaengerdel-49056-8mm?gclid=EAIaIQobChMI0Zm-luSM6AIVGYXVCh0ZpgAOEAQYASABEgJ01_D_BwE

Ellers er der ikke andet at gøre end at udskifte langskiltet og besætningen til nyt, hvor denne passer til låsecylinderen, så den Ikke rager mere end højest 2mm ud. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Som WEZIO også skriver har den gamle cylinder også stukket for alt for langt ud, det fremgår også af dit foto, hvor man tydeligt kan se overfladeforskellen.
Længdeforskellen mellem 5 stiftet og 6 stiftet cylinder er 6 mm.
5 stiftet måler 25 mm og 6 stiftet måler 31 mm.
Vedhæfter katalog med de dele du skal bruge.

På side 1.12 er div. cylinderringe "412700". Fra 412700 til 412706, til montering udvendig på døren.

På side 1.32 er tilhørende Langskilt 8659-602, bemærk centerafstand 105 mm, såfremt din dør/lås har en anden centerafstand end de 105 er du nødt til at montere separat Dørgrebssroset 8621, se på side 1.9
GSH skrev den 09-03-2020 10:31:24

Som WEZIO også skriver har den gamle cylinder også stukket for alt for langt ud, det fremgår også af dit foto, hvor man tydeligt kan se overfladeforskellen.
Længdeforskellen mellem 5 stiftet og 6 stiftet cylinder er 6 mm.
5 stiftet måler 25 mm og 6 stiftet måler 31 mm.
Vedhæfter katalog med de dele du skal bruge.

På side 1.12 er div. cylinderringe "412700". Fra 412700 til 412706, til montering udvendig på døren.

På side 1.32 er tilhørende Langskilt 8659-602, bemærk centerafstand 105 mm, såfremt din dør/lås har en anden centerafstand end de 105 er du nødt til at montere separat Dørgrebssroset 8621, se på side 1.9

 Åh gud, hvad har jeg kastet mig selv ud i?! 😅 

Men du har nok helt ret. Vil prøve at kigge efter cylinderringe
Til trådstarter. Der er den måde vi bliver dygtigere. nemlig erfaring. Så det skal du slet ikek være så ked af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis