Turguide.

Jeg har fået den (tvivlsomme) ære at jeg skal være Turguide for 2 ægtepar fra Canada/USA i begyndelsen af Juni måned. 
Vi skal naturligvis se de "officielle" turiststeder -Skagen gren, Odense med H.C.Andersen og København med Amalienborg m.m.

Men jeg mangler simpelthen noget inspiration til hvad De ellers skal se/opleve.

Jeg tror ikke at det er museer der er den store interesse. -Og har fået at vide at de ikke er interesseret i "krigs"relaterede ting, da de er humanister.

Hyggelige "Danske" kroer med god service er nok et must. og oplevelser der har en "Nå-nå" effekt kunne også være en god ting.

Den ene er ikke specielt godt gående så det skal der også tages hensyn til...

Jeg har pt. disse steder på ide-listen.

Hjerl hede.
Agerskov kro - for en overnatning.
Æbel-ø. (Faktisk et ønske)
Voergård slot -også et ønske.

Men jeg mangler en ide liste over hvilke steder/lokaliteter der kunne være interessante...

Pris niveau er ca. 1000 $ om dagen, måske lidt mere..

Turen skal tage 4-5 dage..

Håber på en masse ideer og hjælp

Shortcut


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg har fået den (tvivlsomme) ære at jeg skal være... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O skrev den 24-02-2020 07:00:32

Himmelbjerget og Hjejlen - en fin ide, men turen mellem Himmelbjerget og Hjejlens anløbssted kræver "gode ben".

 Det gør den helt sikkert. 

Det var derfor jeg foreslog at køre til toppen😉

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Du har Jellingstenene med, og så kommer kongernes Jelling ind som et nemt og rigtig godt tilvalg da det giver et godt billede af den tid og Jellings betydning.

Når du så er på egnen er et oplagt valg at smutte omkring Vejle og kigge lidt på havnearkitekturen, incl Fjordenhus, bølgen og et par andre ikoner. Disse er så ikonisk de danner rammen om en etapestart i Tour De France.

MVH Njord
Kommer turen forbi "Kjøvenhavnstrup" er Christiania også et god bud, men også Ny Carlsberg Glyptoteket en tur værd. Særligt det sidste er udmærket hvis vejeret er  koldt og blæsende.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har været igennem 'møllen' og:
Christiania er helt klart et sted man kan besøge, evt samtidig med en tur op i tårnet på Vor Frelsers Kirke
Et besøg på Vikingeskibs museet er fint for historie og håndværker interesserede - og så ligger Roskilde Domkirke jo lige ved siden af
Spise hos Ida Davidsen er også en oplevelse, eller et stykke kage på La Glace
Den lille havfrue kan man nøjes med at se fra en kanalrundfart
En tur i Tivoli hører ligesom med

 

Noteret, det bliver da nemmere og nemmere..


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Jeg tror sgu' Shortcut ender med at blive fuldtids guide   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 25-02-2020 19:31:58

Jeg tror sgu' Shortcut ender med at blive fuldtids guide   

Næppe... Men godt med gode ideer....

 


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også