Fugtige vægge i krybekælder

Hej LDS,

Jeg bor i et hus fra 1967, og vi har en krybekælder på 1 meter. Jeg var dernede, og så at enkelte steder, var soklen "mørk" i form af at være enten meget fugtig eller våd.
Der er ventilationsriste på 80x80 mm. i soklen rundt om huset, men ikke mange. Det er også påpeget i tilstandsrapport fra dengang.

Samtidig så jeg, at de brædder, der holder isoleringen oppe, var på et område på 20m2 faldet helt ned, så isoleringen hang. De hang noget hvid svamp på dem.

Jeg har ikke de 100-200.000 det koster at anlægge et omfangsdræn, så jeg leder efter ideer til, hvis andre har haft lignende problemer, og hvordan de løste det.

Der, hvor soklen ser værst ud lige nu, er i den østlige del. Der står vandet jo konstant på lige i øjeblikket hos os, og oppe i terræn niveau er der forhave. Soklen ligger direkte op af almindelig dansk jord. Der er ikke fliser eller lignende.

Håber nogen har nogle ideer.

Mvh.
Hej LDS, Jeg bor i et hus fra 1967, og vi har en... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har nu prøvet noget alternativt. Jeg har taget en masse VVS rør, bare plastik. Ventilationsristene er 80 mm, så jeg har sat et 75 mm vvs rør i og forlænget den 1,5 m ind i krybekælderen. Har dernæst sat en baderums ventilator på, som kan flytte 103 m3/timen.

Tror i, at det her rent praktisk kan virke, ved at den hiver luft fra midten af kælderen, og burde "tvinge" luft ind af ristene rundt om i kælderen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis