Hej i forummet,
håber nogen kan hjælpe.
Vi har et funkishus, hvor vi har fladt tag (tagpap) - på taget af stueetagen. Vi har også en hel del zink, på huset, som er "bøjet om" og sat fast på "tagsiden". Der er ikke super meget kant (højdemæssigt) og når de blæser fra en bestemt retning, så arbejder vandet sig henad taget og jeg er bange for at det kan arbejde sig helt op under zinken og på den måde komme ind (da der ikke er så meget højde).
Derfor søger jeg en løsning, så jeg sikre mig, at der bliver tæt - Men det skal være materiale som både kan holde til vejr, vind, kulde og ikke mindst varme om sommeren, hvor tagpappet og zinken kan blive ret varm midt i solen.
Min egen umiddelbare plan var, at løfte kanten på zinken en smule med et koben eller andet, og så sprøjte bitumen derind for at sikre tætheden indenfra. Der er absolute max 0,5 cm revne mellem tagpap og zink på ydersiden, så her ville jeg "forsegle" med noget a la "flashseal" som kan købes ved billigvvs, lavprisvvs osv., som jeg umiddelbart kan se, vil kunne binde på både tagpap og zinkkant.
Nogle andre gode løsningsforslag, eller produkter der kan bruges - Hvis vi nu antager at, jeg ikke kan lave hele konstruktionen om :)
Håber jeg har beskrevet udfordringen godt nok - Ellers skriv,
På forhånd tak fra "ikke-håndværkeren".