Prisberegner (overslag)

Findes der en prisberegner et sted, så man kan få en indikation af hvor ens projekt (udskiftning af tag på -74'er parcelhus) bør ligge rent prismæssigt? Helst uden at blive påduttet diverse kontakter til håndværkere, endnu.

Jeg kan alt - når det lykkes.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken type tag er der tale om og hvor mange m2?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har ikke hands-on data endnu, da det er en ejendom jeg overvejer at købe, men:

Grundplan 160m², skifereternit, helvalm, lille vinkel, så 3½ (hovedhus) + 2 grater (vinkel) + 1 skotrende, lav hældning (skyder på 12-15°), 1 muret skorsten, 4 udluftninger fra vådrum/køkken.
Skjult tagrende (desværre)

Ved evt. renovering tænker jeg at lægge shingles på krydsfiner. Umiddelbart ser det ikke ud til, at spær skal oprettes. (Kan krydsfineren lægges direkte ovenpå lægter, hvis lægter er ok?)

de fleste tagdækkerfirmaer har på ders hjemmeside en prisberegner. men pas på! lige pludselig er der ikke sat nok af til stilladser, bortskaffelæser osv.
Jeg regnede et tilbud på to bygning til ca 165-170.000. Forhandlede igennem til 130.000.
det bedste er face to face. men hav fakta klar i hovedet. det er en "varm" branche.
#Frisk: Jeg har lavet en aftale med en tømmermester i nabolaget, om overslagspriser og i hvilken rækkefølge tingene kan/skal laves.
Jeg har prøvet de der beregnere, men deres formål er mere at fange nye kunder end oplyse om priser. Jeg ved der findes en bog med "listepriser" man kan bruge til overslagsberegning, men den skal man vist være medlem af "klubben" for at få fat i.

Hvis ellers selve tagkonstruktionen er sund, så vil jeg selv kunne gøre ret meget, og tænker det kan laves i etaper (en flade (6) ad gangen), og jeg kan bruge mit eget jumbo-stillads (et-plan parcelhus). Måske vil jeg ikke selv ændre den inddækkede tagrende til synlig.

Om lægter kan bruges afhænger jo af hvilken afstand de ligger med, og om det passer til tagkrydsfinerens plademål. Se eventuelt denne side

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
#Erik
Afstand mellem lægter kan ikke være det store issue, da der i forvejen ligger skifereternit, og lægteafstanden sikkert er noget med ~25 cm.

PS: Jeg har set nogen der bare lagde tagpapdirekte på skifereternit, og det lyder jo besnærende. Men jeg bryder mig nu ikke om at lægge noget nyt ovenpå noget gammelt og slidt. Eller er det bare mig?

Lige netop denne løsning var måske ikke det dårligste valg. Men hvordan bliver overfladen. Kan man ikke skimte alle skifer overlæg igennem tagpap. Jeg har ikke set denne løsning.
Mange lægger ståltag på gamle bølge eternittage det synes jeg til gengæld er noget hø.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
#Erik
Jeg mener man med tiden vil kunne skimte mønstret skifereternitten gennem pappen, lidt som med et gulvtæppe lagt direkte på klinker. Men det jo en smagssag om man kan lide det. Og hvis det holder, kan det jo være det kompromis man tager - det jo bare et tag. Personligt ville jeg nok springe løsningen med trekantlister over, for ikke at blande for mange indtryk.

Den med at lægge et andet hårdt tag ovenpå, er der mange (brandfolk) der ikke kan lide, da ilden kan løbe mellem de to lag, og hvis det er stål, kan det være svært at slå hul for slukning.

PS: Jeg har sendt en forespørgsel til at tagfirma om en overslagspris og en forventet levetid. Den kommer her i tråden hvis jeg får en.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis