Hækklipper: Med eller uden snor?

Jeg overvejer at købe en Makita DUH602Z hækklipper, idet jeg har 5Ah batterier fra andet Makita værktøj. Spørgsmålet er, om sådan en batteriklipper er lige så kraftig som en med ledning? Er der evt. andre ting, jeg bør være opmærksom på, ift. en klipper med ledning?


Hellere leje end at bo på gaden.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har detwalts 18v batteri klipper, den klare ganske fint at klippe en mangeårig legusta, så længe grænene kan komme ind mellem "tænderne", klarer den skærene, inkl. At skære enkelte tykke grene over.

 

Jeg har den mindste Makita aku hækkeklipper, den gamle typer med kul i motoren, den klare fint min ligusterhæk, men den køre langsommere end den jeg har til 230 volt
Men den du linker til køre sikkert hurtigere, prøv at sammenlign med en 230 volts model.

Men hvilken hæk har du, er det bøg eller tjørn, er det jo nok lidt mere krævende.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har en 42 volt Worx der kører perfekt og tar alle hække i een opladning. Det såååå lækkert uden ledning, når konen står oppe i den anden ende og peger på en helligdag!

 

Jeg har en DUH601 og den tygger fint en bastardhæk, af diverse: bøg, tjørn og andet godt.
Jer der anbefaler batteri-hækklipper hvor mange effektive klippetimer er der i en opladning, og har I flere batterier at skifte med?

Ps. Har selv overvejen at købe en på batteri, for det er ved at være lidt for dyrt i forlængerledninger og samlemuffer. 
Annonce
Jeg har 3 ah 18 volt batterier, som jeg husker holder de godt ½ times tid, så den kan fint nå at lade et batteri op, mens man bruger det andet, så for mig er 2 batterier nok. (har flere batterier, men ikke nødvendigt til hækkeklipperen)

Men hvis du har andet aku værktøj, så køb en hækkeklipper der passer batterier med det.

Vi prøver igen, i morgen --
Frank , kom en metalslange fra en telefonbruser omkring ledningen ved hækklipperen , så klipper du aldrig mere ledningen over , men batteriklippere er let og dejligt men de kan aldrig have den samme kraft og energi som en med ledning.......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Karl, så ødelægger jeg sku nok skæret på klipperen   
Nej for metalslangen er for tyk til at komme ind imellem knivene......................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har en ret kraftig og knivskarp hækklipper der uden besvær napper grene på 1,5 cm  men jeg har osse over 350 m2 hækflader (liguster, tjørn, bøg) + 200 m2 hasselhegn der skal holdes i ave mange gange i løbet af en vækstsæson. 
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis