Hækklipper: Med eller uden snor?

Jeg overvejer at købe en Makita DUH602Z hækklipper, idet jeg har 5Ah batterier fra andet Makita værktøj. Spørgsmålet er, om sådan en batteriklipper er lige så kraftig som en med ledning? Er der evt. andre ting, jeg bør være opmærksom på, ift. en klipper med ledning?


Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg overvejer at købe en Makita DUH602Z hækklipper... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fantisk har jeg et andet problem med forlængerledningen i kabeltromlen - den kan finde på at tage strømmen (skide irriterende) bedst som man er igang med klipperiet. Det kan være så slemt at jeg må starte el-generatoren op i den fjerneste ende af haven så den kan lev. strøm til hækklipperen.  
Nu er en telefonbruser metalslange lavet af aluminium , så det er nok ikke et problem for et hærdet klippeskær , men at klippe en strømførende kobberledning over og lave en  kortslutning vil lave et ar i skæret.........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Ja det er termostaten der slår fra netop når den er rullet helt ud 20 m + 3 forlængerledninger på 20 + 10 + 10 m for at nå den fjerneste ende i haven. Prøver lige med en noget kraftigere kabeltromle ved lejlighed. 
karl smart skrev den 29-01-2020 00:02:39

Nu er en telefonbruser metalslange lavet af aluminium , så det er nok ikke et problem for et hærdet klippeskær , men at klippe en strømførende kobberledning over og lave en  kortslutning vil lave et ar i skæret.........

 Vores bruserslager er lavet af af en form for blankt "blik" metal og i hvert fald ikke af aluminium - jeg viste faktisk ikke man kunne få de slanger i aluminium. 

Annonce
kimcarlsen skrev den 28-01-2020 17:41:39

Jeg har en DUH601 og den tygger fint en bastardhæk, af diverse: bøg, tjørn og andet godt.

601'eren har større afstand mellem knivene ift. 602'eren (35mm vs. 18mm) - men hvor tykke grene kan din gnave sig igennem, inden den giver fortabt? Hvor store batterier har du, og hvor lang arbejdstid giver de?


Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg har brugt min dewalt med et 4.0ah batteri til trimning af tykkelse  på både min legusta og tjørn, hvor jeg fik ordnet ca. 50m hæk på én ladning.
Den æder fint18-20mm grene, så længe det kun er enkelte den skal klippe.
Har meget dewalt væektøj, så har flere forskellige størrelser batterier (2.0, 4.0 og 6.0ah) så tænker ikke over hvor længe de kører, har 3 ladere...

 

Det behøver ikke at være en metal bruserslange, en almindelig haveslange kan bruges, den skal bare være så tyk at hækkeklipperen ikke kan gabe over den. Et andet godt trick er at føre ledningen gennem buksebenet på den måde ligger ledningen hele tiden på jorden, og så klipper man den ikke så nemt over
solaris skrev den 21-09-2021 11:33:02

Det behøver ikke at være en metal bruserslange, en almindelig haveslange kan bruges, den skal bare være så tyk at hækkeklipperen ikke kan gabe over den. Et andet godt trick er at føre ledningen gennem buksebenet på den måde ligger ledningen hele tiden på jorden, og så klipper man den ikke så nemt over

 Nu er det efterhånden en lidt gammel tråd du kommenterer på solaris.

Men ift ledning så er bedste løsning en batteri dreven, så slipper du helt for at klippe ledningen over. 😂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis