Træbeton/Troldtekt loft

Hej!
Jeg skal snart igang med at renovere min gang/bryggers, der vil jeg have træbeton loft sat op og kunne godt bruge nogle gode råd i den forbindelse da jeg har læst mig frem til at afslutningerne helst skal have en nogenlunde bredde og kan ikke se mig ud af hvordan jeg skal få nogenlunde symmetri og samtidigt undgå meget smalle afslutninger
mit problemer er bredden på gangen som vist på skitsen, jeg har også lavet en skitse af hvordan jeg ville have lavet det men det resultere i at der kun er 4,5 cm ud mod begge vægge og ved ikke om det overhovedet er muligt at skære pladerne så smalle uden at ødelægge dem?
nogen der har en ide til hvordan jeg kunne placere pladerne ?
Mvh Mikkel
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du skal rykke det hele, så du har en hel og to næsten heleplader på det smalle stykke. Den bliver ikke pæne med en smal  strimmel langs væggen. Samme princip som ved lægning af fliser. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Så jeg skære 4,5cm af den først række ind mod væggen? eller mener du at jeg skal starte med en hel plade? i begge tilfælde vil det det der skal skæres ind mod væggen til venstre stadigvæk være i underkanten, eller hvad? 9cm eller 13,5cm
men vil det ikke komme til at se dumt ud hvis der ikke er symmetri den vej ned gennem gangen?

Du skal som Jthyge skriver, have en hel plade i midten af gangen, og en på 34,5 på hver side. Prøv lige at tegne det op, og se om det så ikke går bedre.
Du skal så vidt muligt undgå pladebredder, som er under en halv plade, - da det ikke ser så heldigt ud.
Det er helt korrekt med 34,5 + 60 + 34,5 cm i bredden
Når du så har tegnet det op undgår du måske de 3 små uheldige trekanter øverst til højre. Ellers må hele arrangementet rykkes lidt nedad, så du ikke lige starter med 60 /120 nederst.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ser ikke ud til jeg undgår de 3  trekanter uden at rykke det ned af, men hvad er årsagen til man ikke vil have så små stykker? er det for svært at skære dem uden at øgelægge pladen? kommer det til at se dumt ud? bliver det svært at placere forskalling så det passer? eller noget helt andet? for tror dette er den pæneste løsning, er i uenige?
igen tak for hjælpen.
Du kan sagtens skære små stykker, men de ser lidt dumme ud. og de er svære at få til at sidde rigtig hvis du vil tilpasse så stramt at det kun skal have acryl fuge ved kanten.
Nu har du styr på gode stykker i bredden, Så det var et forsøg værd at rykke den lange række med hele plader i midten af gang 60 cm ned ad. Så den begynder med 110 cm nedefra Den lille række 1 - række 3 - 5 o.s.v. begynder så med 50 cm i stedet.
Det får i hvert fald samlingen til at forsvinde i trekanten hvor du har det lille vindue, og måske kun 1 lille trekant.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du har ret, tænker ikke det bliver bedre nu  
I skal have tak for hjælpen  
Mvh Mikkel
Nu gik du fra 3-4 irriterende små trekanter til bare en. Så kan der vist ikke files mere på den tegning. Håber slutresultatet bliver godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis