Isoleringskrav

Jeg er i gang med at fjerne alt gammelt isolering på loftet og montere ny isolering. Inden jeg kommer for langt så jeg ikke skal tage det gamle isolering op for at få mere på, er jeg blevet i tvivl om hvor meget jeg skal have på loftet.

Huset er fra 1974, det har fået skiftet tag i 2014, men da jeg tog isoleringen ned var der kun 180 mm på loftet. Jeg har selv købt så den total mængde bliver 385 mm samt 45 mm som kan bruges yderlige hvis det giver mening.

Da det vil være meget træls kun at mangle 45 eller 95 mm i at være så tæt på det nyeste energikrav vil jeg høre hvad der giver mening?

Jeg har fundet denne på nettet https://info.rockwool.dk/da/den-lille-lune/bygningsreglementet/br18-oversigt-med-isoleringstykkelser/ , men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter da jeg har gitterspær med tagkrydsfiner + tagpap på.
Jeg er i gang med at fjerne alt gammelt isolering... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja et lufttæt loft er påkrævet.. men de anviser bare selv at lufttæt er at der ikke på nuværende tidspunkt er skimmel. Ikke at loftet er hverken pudses eller på andet måde mere tæt end alle almindelige lofter - det lyder mærkeligt udfra det man mente var tilfældet, nemlig at uden dampspærre ville man få problemer med fx 400mm iso på loftet.. men jeg vil opfordre folk til selv at finde deres video og høre det. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis