Søm der misfarver beklædning

Skal til at lave træbeklædning på et skur og er ved at undersøge hvilke søm jeg skal bruge. Fandt nedenstående billede og vil høre om nogen ved, hvordan jeg undgår denne misfarvning. Beklædningen skal ikke behandles.
Skal til at lave træbeklædning på et skur og er... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok. Tak for svar.
Jeg regner med at lave det som nedenstående, dog med lodret retning. Vrider det sig ikke mindre, når det er smallere en alm. beklædningsbrædder ala dem du brugte? Ville helst nøjes med en enkelt søm, pga det endelige udseende.Har 70 cm mellem klemlisterne bagved.
hmm - det ville jeg helst ikke kloge i - men ift de fleste montage anvisninger anbefaler vidst nok max 60cc til det meste træbeklædning til facade.

Jeg har selv lavet noget lignende som ovenstående på et skur i haven (muret til de to andre sider) - der har jeg brugt alm taglægter som jeg har flækket op - med maling så holder det ok, og synes også at det er pænt nok på et skur, men hvis det skulle være på selve husets indgangsparti ville jeg bruge noget hårdt træ - og slet ikke lærk.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg har klinkbeklædning i lærk på min carport, jeg brugte rustfri A4 ringsøm, det holder rimeligt, men der er nogle få steder hvor brædderne vrider sig, så sømmene trækkes ud, der får de så en rustfri skrue.
Jeg har CC på 60 cm
Jeg har dog givet lærketræet heldækkende træbeskyttelse, da jeg ikke synes lærketræet klædte huset, dog står det i "natur" inde i carporten..

Vi prøver igen, i morgen --
Bruger lærk da jeg gerne vil have samme beklædning som en tilbygning jeg skal lave bagefter. Tror jeg lander på ringsøm. Så må jeg jo gå efter med lidt skruer, hvis det bliver nødvendigt.
Tak for input. Det hjalp meget.

Kom lige i tanke om de hedder ringede søm, fås til tromlesømpistol, og som "håndsøm"

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også