Fugtigt fladt tag?

Hej!

Jeg bor i et gammelt hus fra 1950'erne med fladt tag. Flere fagfolk har siden overtagelse sidste år, kigget på taget og alle sagt det ser fornuftigt ud.

Igennem efteråret kom der lidt vand ind ved min emhætte og igennem et lampeudtag i loftet nærmest emhætten (2 meter væk), når det regnede rigtigt slemt. Jeg var efterfølgende oppe og lappe nogle små revner ved 2 taghætter med Borup tagtæt. Siden da, har der ikke kommet vand ind. I dag har elektrikeren så konstateret at der er vådt ved et andet lampeudtag i loftet i rummet ved siden af - dvs. cirka 3 meter fra emhætten (modsat retning af den anden).

Jeg frygter der står lidt vand over mit loft, men jeg mener omvendt at have lappet problemet så det ikke bliver værre. Kan jeg få en affugter koblet til en støvsuger så jeg igennem lampeudtagene kan forsøge at udtørre det? Eller er eneste løsning at skære op og se hvor stort problemet er?

Tak!

Mvh. Casper

Mvh. Casper
Hej! Jeg bor i et gammelt hus fra 1950'erne med... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, ifølge de originale byggetegninger er der et luftmellemrum over isoleringen under taget.

Mvh. Casper
Dette mellemrum og så en eller 2 sprækker imellem  brædder der sidder under udhæng skulle gerne give noget luft hen over det fugtige område. Hvis ikke det hjælper må du pille enkelte brædder ned under udhæng så det ret kan blæse igennem hem over sommeren. Du risikerer dog at få fugle reder op på loftet, men det må du så imødegå med noget net.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis