utæt zink tag på kvist

Hej alle

I forbindelse med renovering af 1. salen har jeg konstateret en del utætheder i vores gamle tag. Jeg har besluttet at reparere understrygningen på hele taget, skifte et enkelt tegl, her og der, og overstryge hvor det er nødvendigt og reparere skotrender med Win reparations skotrender.

Jeg er dog lidt i tvivl når det kommer til vores ene kvist. Taget har flere utætheder/huller i zink taget. Jeg har overvejet at skifte hele kvisten, men det har jeg besluttet bliver for dyrt, da vi gerne ville forlænge tagets levetid 10-20 år (gerne mere) med henblik på at skifte det. Økonomien er ikke til det pt.

en anden ting jeg har overvejet er at rense zink taget ned med algefjerner og løfte de tagsten der er tættest på kvisten og lægge et tagpap lignende materiale på taget. Jeg har fundet et produkt der hedder: "Perform Fast Flash indækning". Alternativt bare lægge alm. tagpap på taget.

Jeg må indrømme jeg er lidt i tvivl og søger råd og gode ideer til kvist taget og hvis i har andre gode ideer. På forhånd tak :-)

Med venlig hilsen
Simon
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er ved skotrenden der er utæt kan du godt bruge fast flash. Er det hele zink taget der er utæt ville jeg brænde tagpap på. evt fjerne zinken først for at se som trækonstruktionen stadig er iorden.
Hej Primo.

Tak for svar. Det er taget på selve kvisten det er galt med. Det er hullet som en si. Hvis man fjerner det gamle tag skal der vel nogen OSB plader på og så tagpap uden på?

Skal tagpap brændes på eller kan man få noget mere gør det selv agtigt 😀
Du kan få noget fra f. Eks phoenix tagpap som er selvklæbende og skal sømmes i kanten. 
Det må være godt nok til en kvist, specielt hvis du lægger en støbe plade på som underlag, da de også er vandtætte.
Så får du et ekstra lag af sikkerhed.
På YouTube kan du se hvordan det monteres.

Pap

Plade

Elektronikteknikeren
Under zinken er der en trækonstruktion som fet det sidder fast på. Hvis den ikke er dårlig kan du fint brænde tagpap på. Jeg vil ikke mene du skal lave det med selvbygger pap, det skal føres op under tagbeklædningen ligesom din skotrende. 

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis