Gammel kompressor ny kraftstik

Hej jeg har fået en gammel kompressor der skal nyt stik på men ved ikke hvor de skal side håber lidt billeder er nok
Hej jeg har fået en gammel kompressor der skal nyt... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det mærke som står ved klemmen i stikket er det samme mærke som du ser på din trykafbryder ved stel klemmen. Det er den vi kalder jordklemmen eller PE klemmen Her skal den gul/grønne monteres.
Du skal IKKE bruge den lyseblå i din 5 leder kabel. Og du skal IKKE bruge N i stikket. Jeg kan tælle 5 klemmer i stikket. Det er PE - Nul - L1 - L2 - L3 så den er der.
L1 og L2 sidder i den grå polvender og modsat N sidder L3

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du skal bruge grå og sort og undlade den blå. Det er tilsyneladende stiv installationskabel du har. Det bør være bevægelig kabel.
Som f,eks, denne LINK


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er det også ulovligt at bruge stiv?men havde håbet på i kunne fortælle mig med det nye billede hvor de nye leder skulle sidde nu har jeg taget den gul grønne og sat til stel og før sad den gul grønne i 1 og den blå i 3 og den brune i 5 så går jeg ud fra at den sorte og grå skal sidde i 1 og 3 hvis den blå ikke skal bruges eller er jeg total fatsvag?😆og hvis det ikke er helt forkert skal den sorte så sidde i 1 og grå i midten hvor den blå sidder nu?
Klip nu den blå af i begge ender af kablet, så kommer du ikke til at bruge den, og det er lettere at overskue resten.

Som skrevet skal du skaffe et kabel med bløde ledere. Altså ikke et installationskabel.
Minimum 5x1,5 kvadrat hvis det er 16A Cee stik du der har. 

Elektronikteknikeren
Annonce
Jamen er det ulovligt Gregersen?jeg kunne godt tænke mig og se om den kunne starte før jeg ofrede penge på diverse ting ellers skal den bare smides ud
Du kan fint bruge kablet til at teste med. 

Elektronikteknikeren
Tak for hjælpen alle sammen nu har jeg prøvet at samle det har ikke tændt den i nu skal bare have fjernet den blå ser det helt forkert ud?😆
Vedhæftede filer:
Ja, men sørg for at skruerne er ordentligt spændt. 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis