Hjælp til montering af komfur

Hej Forum. Håber i kan hjælpe, jeg har lige købt et brugt komfur og skal til at montere det, dog er der ikke en stikprop for enden af ledning og jeg har købt et, men ved ikke helt hvilke farver der skal til hvad da det er flerpolet og om jeg overhovedet kan bruge en almindelig stikkontakt til denne ledning.              Se Billeder
Hej Forum. Håber i kan hjælpe, jeg har lige købt... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sort og grå skal ikke anvendes og holdes fri af terminalerne så de ikke kan kortslutte dem. Klip enderne så der ikke stikker kobber ud. 

Elektronikteknikeren
mfrost skrev den 30-12-2019 20:05:12

for at du kan bruge det komfur så SKAL du have mindst 2 faser og gerne på sin egen grupe og det har du ikke. jeg tror at du kun vil kunne benytte et par af dine kogeplader af gangen og ikke på fuld max ovnen kan så ikke kører samtidig, eller kun ovnen vil virke og ikke  kogepladerne overhovedet

 Det kører skam fint på 1 fase. Det er jo sådan de gør i Norge. Det trækker bare for meget strøm i dk til en fase. 


Elektronikteknikeren
Tak for alle svar. Kan fortælle at den grå og sorte ledning var til ovnen.  Så de skal kobles sammen med den brune for at den virker 
NEJ Der skal kun bruges 3 ledninger som forklaret tidligere.
Det skal du forbinde med de skinner der sidder i klemkasse til komfur. Det er vist på den tegning du har på et billede 30/12 kl 1730. Nederste billede 1+N
Der kan ikke i ordentlighed gå 3 ledninger under samme skrue i stikprop.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis