Manglende varme i hanerne

HejsaGlædelig bagjul 
Jeg håber nogen kan hjælpe o det er det rigtige forrum .
Vi har ikke så meget varmt vand . Jeg læser at temp. skal max være 52-55 grader
Spsmål 1:skal begge visere væredwn samme grad?
Spsmål 2: hvordan regulerer man viseren til venstre?
Spsmål 3: hvad kan man ellers gør for at varmen kommer tilbage i vandhanerne?
PS ; der er varme i radiatorerne 
Og v har fjernvarme
Vh Bahman

p /p
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der virkelig ingen her der har forstand på denne ? 😟

p /p
Det er ikke ret let at se noget ud fra dit (slørede) billede. Vi vil gerne have typenummeret på unitten. Der må være en typeplade på "chassiet".

Søren O
Vedhæftede filer:

p /p
Vedhæftede filer:

p /p
Hvis jeg køber en hel ny og skifter den selv, er der noget jeg skal være opmærksom på, ligesom trykluft regulator eller andet ?

p /p
Annonce
Når du skriver manglende varme i hanerne, er det så temperaturen på vandet eller mængden af vand eller begge dele. Din varmeveksler kunne måske trænge til en afkalkning på sekundærsiden.

fase
Vandet i alle haner er ikke så varmt. Trykket er vist normal.
Men jeg overvejer a skifte hele uniten nu, men ved ikke om der er noget finesser ved a skifte sådan en eller er det lige ude i landevejen🤔

p /p
Det skulle være meget enkelt at udskifte hele unitten. Jeg er ret sikker på at rørtilslutningerne er standariserede, men tjek det lige inden du køber noget.
Hvad viser termometret til venstre (returløbet til fjernvarmen) når der er længerevarende forbrug? De 30o der vises på billedet er sikkert "by- pass temperaturen" der sikrer "omgående" varmt vand.
Der er 2 fejlmuligheder i dit nuværende anlæg - enten tilkalkning eller defekt trykstyringsventil.

Søren O
Husk at arbejde som involverer fjernvarmevand skal foretages af en virksomhed med autorisation.
Blot så du ved det. 

Elektronikteknikeren
Tak for svarene
Termometer til Venstre viser 30 og den kommer ik langt over de 40 når der er gang i bruseren.
Jeg har haft en snak med affald varme , de sagde uniten er min og jeg skals selv sørge for service o vedligholdelse. Han sagde dog at hvis det ikke bliver udført af prof, o noget går galt , vil forsikring ik dække. Han nævnte ik noget om jeg ik måtte selv skifte den 🤔
Spørsmålet er om man kan bare skifte den? Eller der er en masse ting der skal reguleres af en fagmand ? 

p /p
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis