regulering af dc motor

Hej
Jeg har en 220 volt dc motor den bruger 6 amp. Jeg har den fra et løbebånd. Jeg har prøvet den af med en 24 volt strømforsyning den køre fint rundt.

Jeg vil gerne bruge den på en trædrejebænk.

Jeg vil gerne kunne regulere hastigheden med en 220 volt dc strømforsyning. Hvad skal jeg bruge af strømforsyning. Hvor kan jeg købe en.
Gunner
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Jeg har en 220 volt dc motor den bruger 6 amp.... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg bruger et solid state relæ kan jeg også regulerer hastigheden på min motor, hvis jeg kan det hvordan gør jeg det?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kan puls bredde modulere den.
Såfremt relæet er hurtigt nok, og i øvrigt egnet. Har du nogle specifikationer på det relæ?

Du skal være OBS på at hvis du laver en dobbelt ensretning får motoren 1,4x 230v.
Jeg vil derfor anbefale en enkeltensretning med en kondensator på 10000uf parallelt på udgangen af ensretningen.

Pwm modulering er ekstremt nemt at lave, og du kan i princippet lave det med en billig mosfet og et par andre ting. Lad mig høre hvis du har mod på at prøve bygge det.

Kører du med Pwm er det fint med dobbeltensretning, da du så kan vælge at køre motoren ved 80% duty cykle i stedet.
Dobbeltensretning giver en renere dc, men mon ikke motoren er ligeglad. Drejer du med meget langsom hastighed kan det dog få en betydning. 

Elektronikteknikeren
Vi kunne også lave det til en slags open source lds projekt. Jeg har rigelig med stumper liggende, så jeg kunne flække noget sammen og sende det til dig, hvis du så lover at oprette det som et projekt her inde, med billeder osv.
Der er selvfølgelig ingen deadlines når det er i lds ånden det foregår, så du skal ikke føle dig presset. Men et tilbud her fra er der altså.

Jeg kan muligvis også være behjælpelig med at printe lidt tandhjul, det er set før.. 

Elektronikteknikeren
Jeg er færdig med denne hjemmeside. Jeg troede at det var for at hjælpe hinanden uden kroner og ører.

Gunner

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
I svarer ikke på det jeg spørger om. Hvad vil i med denne hjemmeside er det kun for at tjene penge. Jeg skal gøre mit til at lukke denne hjemmeside Jeg kontakter jeres sponsor for at få dem til at stoppe deres støtte.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
det er virkelig dårlige svar i giver
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Troya1:  Undskyld mig
Jeg kan ikke se nogen steder overhovedet i denne tråd at der tales / skrives noget om penge.
Jeg er gået på pension, men på mit tidligere arbejde er der en kasse med 5-6 jævnstrøms styringer til sådan en motor. Men jeg ville først sikre mig i morgen at min efterfølger ikke har smidt dem ud. Men med den attitude skal jeg ikke have fingrene i kagedåsen, for jeg ville nok forlange at du betalte fragten.
Hav en god og fredfyldt jul.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
i er virkelig prof
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvem beder om penge? Jeg ser ikke at nogle her i tråden prøver at sælge noget?
Her inde hjælper vi ofte folk uden at det skal koste en eneste krone. 

Der er nok gået snebajer i den...

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis