Utæt inddækning ved skorsten

Hej har lige købt og overtaget et panbo bjælkehus fra 1972 og er gået i gang med at renovere stuen og da jeg beslutter mig for at lave nyt loft river jeg det gamle ned først et lag gips så listeloft og finder desværre en vandskade på grund af utæt inddækning ved skorsten og finder også en flækket rygningssten og ser så at tidligere ejer har lagt en gulvklud under isolering så det kunne ta det værste. Men intet af dette er nævnt i tilstandsrapporten så hvem er ansvarlig for dette.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var der synlig fugt indefra? Var kluden du fandt våd eller opfugtet?

En ting er en revnet rygningssten fra 72 men sagkyndige fra ejerskifte kan jo ikke besigtige i et lukket hulrum. Noget andet er om der var noget at opdage inde i huset som de burde have fanget da de lavede rapporten.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er blevet besigtet og der står at der ikke er fundet tegn på opfugtning af lægter og så videre. Men har ikke rørt mere ved det da jeg venter på at en tømrer kommer ud og vudere sagen ☺️
Kunne kun se fugt indefra da jeg fik fjernet gipsloftet 
Men sælger må jo ha været bekendt med at det var der og der står at inddækning har været utæt men er udbedret og umiddelbart efter min mening er det ikke fixet 
Hvis du har ejerskifteforsikring er det nok godt at starte der, formentlig det nemmeste sted at få penge fra.

Alternativet er sælger men så skal du bevise at sælger har kendt fejlen og tilbageholdt oplysningen fx da han skrev under på oplysningsskema i tilstandsrapport. Desuden skal du satse på at sælger faktisk har nogle penge du kan få fat i, hvilket godt kan være tvivlsomt. 

Ask
Annonce
Ja må ha fat i min ejerskifteforsikring og se hvad de siger men der bliver nok en del tov trækkeri men håber da at de vil dække det ☺️
Selve vandskade vil din indboforsikring muligvis også dække. Men de dækker ikke inddækning mv. 

Ask
Ja det tænker jeg også at de gør men hvis jeg bare får dækket noget af det så hjælper det da noget på det 😄

Men der kommer en tømmer på tirsdag så må vi se hvor galt det er 😁
Jeg ville nok ringe til indboforsikring mandag. De har skadeservice der kan sætte affugter mv. Op 

Ask
Okay super det havde jeg da ikke lige tænkt på så dem ringer jeg da lige til som det første i morgen 😀 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også