Erstatning ?

Vi har fået skiftet vandmåler Og det er vandværket, der står for det via et vvs firma. Der er sket det, at vi først efter en uge bemærker at måleren er utæt og at der er løbet en hel del vand ud - under de indbyggede skabe i bryggerset, hvor der til alt held er et gulvafløb, men der har stået en hel del vand I soklerne, og vi bemærkede det først da vandet kom ud på gulvet. Der er boret store huller i soklerne og en affugter kører. Håndværkerne regner med at der går 8-14 dage før der er tørt. Der er en del ulemper i forbindelse med skaden og jeg er usikker på om man kan få erstatning for disse ulemper + refundering af strøm til affugteren, som kører 8-14 dage.
Ingeborg


Når lysten driver værket
Vi har fået skiftet vandmåler Og det er vandværket... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle af Jer er for langt ude. Jeg har ingen steder skrevet at jeg forlanger erstatning, ville bare vide, hvad der er kotyme ved  den slags skader.
Jeg behandler altid vore håndværkere godt med kaffe og brød til, hvis de er her i flere timer. Det kan nemlig godt betale sig........
Nej, jeg er ikke akademiker, men en gammel kone nær de firs og derfor går det roderi mig på i denne juletid.
Ingeborg

Når lysten driver værket
Alt behøver ikke være så perfekt hele tiden. Heller ikke op til juletid. Træk vejret og forsøg at slap af på trods af omstændighederne. Det er umuligt at gå igennem livet uden at blive påvirket af ting vi ikke har kontrol over. Og ja, det kan blive lidt besværligt, men det er jo livet i en nøddeskal. Ellers ville der jo ikke være noget, der føles let og normalt.

Jeg mener skadevolder her håndterer sagen som forventet og der er ikke mere at komme efter. 

Med ønsket om god jul.
Hej Ingeborg

Jeg tror det vil gavne din sag hvis du udtrykker dig meget konkret overfor dine håndværkere og deres forsikring.

Så når du nu serverer på kaffe og kringle, kan du samtidig, på en pæn og forståelig måde, udtrykke den gene du faktisk oplever ved at have ledninger hen over gulvet som du i din alder måske ikke føler dig tryg ved. (De risikerer reelt at få en ulykkeserstatning på nakken i tillæg til den verserende sag) 

Ligeledes ang. den oplagring der finder sted som du finder uhensigtsmæssig, årstiden taget i betragtning, da du jo ikke selv kan flytte rundt på flere 100kg inventar som et 16årigt avisbud ville kunne.

Hvis man serverer argumenterne med den rette vinkel, tror jeg det møder meget forståelse, og man vil ikke fremstå krævende set i perspektivet af ens egen situation.

Du vil blot fremstå som værende rimelig. Og det er svært at argumentere imod.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis