Erstatning ?

Vi har fået skiftet vandmåler Og det er vandværket, der står for det via et vvs firma. Der er sket det, at vi først efter en uge bemærker at måleren er utæt og at der er løbet en hel del vand ud - under de indbyggede skabe i bryggerset, hvor der til alt held er et gulvafløb, men der har stået en hel del vand I soklerne, og vi bemærkede det først da vandet kom ud på gulvet. Der er boret store huller i soklerne og en affugter kører. Håndværkerne regner med at der går 8-14 dage før der er tørt. Der er en del ulemper i forbindelse med skaden og jeg er usikker på om man kan få erstatning for disse ulemper + refundering af strøm til affugteren, som kører 8-14 dage.
Ingeborg


Når lysten driver værket
Vi har fået skiftet vandmåler Og det er vandværket... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bare være glad for, at det hele går hurtigt..  og som @mark skriver - hvis det er pladsmangel, så bed om opmagasinering hen over julen..
- men svie og smerte.. der synes jeg virkelig der strammes til :-( 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja det her virker noget grådigt , i har da også selv noget af skylden , man skal da lige tjekke at alt er i orden , hvis det er en moderne vandmåler så vil den vise fejl ved et konstant vandforbrug og advare forbrugeren...................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg er enig i, at man ikke kan forvente "svie og smerte" og det lyder som en meget fair håndtering fra håndværkerens side.

Men @karl smart, jeg mener bestemt ikke at kunden har en del af ansvaret her. Selvfølgelig er det håndværkerens fejl og ansvar. Derudover er ikke engang noget trådstarter selv har bedt om at få lavet. Det er vandværket, der vil skifte vandmåleren og dem der sender en VVS'er, som ved et uheld ødelægger noget inventar...

Mvh. AllanE
Allan .... jeg formulere mig forkert , det jeg mener med at de har selv noget af ansvaret for at vandskaderne er blevet så omfatende , det burde de have opdaget meget hurtigere .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Hvis bordplade og andet inventar er fugtskadet (der er også stor risiko for skimmelsvamp under og bag skabene) så bør det udskiftes. Det er i så fald spild af tid at forsøge at udtørre gennem huller i soklen.

Udgifter til el til affugter afregnes normalt efter forbrug. Opbevaring af genstande afhænger af hvad der er praktisk muligt og vil være ud fra en konkret vurdering. Det er naturligvis ikke rimeligt hvis resten af huset bliver ubeboeligt.

Du kan bør som minimum forvente (kræve) at det dokumenteres at der er tørt og fri for skimmelsvamp inden der reetableres.
@Karl Smart. Fortæl mig lige, hvordan jeg skal opdage at der løber vand ned fra et rør, som kommer op af et hul i bundpladen af skabet? Vandet drypper selvfølgelig direkte ned langs røret. Vi opbevarer levnedsmidler i skabene, viskestykker, håndklæder, køkkenruller og alt, hvad der i gl. dage blev gemt i et viktualierum. Nej, jeg er ikke grådig, vil bare ikke have en masse ekstra arbejde, fordi nogen har klumret i det. Det er jo ikke min bestilling af håndværker og da der jo åbenbart er afsat 15 minutter til hver udskiftning af vandmåler, går det måske lige stærkt nok. 

Når lysten driver værket
Billedet viser skabet og underste del viser tydeligt at melaminen eller beklædningen tørrer udefra, men den inderste spånplade kan ikke følge med. I det viste skab har støvsuger, trappestige m.m. sin plads. Hvorfor skulle jeg være grådig? Jeg ville helst have været foruden. Nu må jeg bøvle med kabler igennem døren, tværs over køkkengulvet, så helt sjovt er det ikke og i hvert tilfælde ikke noget jeg har bedt om. Hvordan kontrollerer jeg for skimmelsvampe? Er det mig, der skal sikre at det hele er tørt?
Ingeborg

Når lysten driver værket
Jeg tror det de mener er, at du har været uheldig at få en skade, VVS har taget skylden og vil udbedre det uden udgifter for jer.. erstatning for svige og smerte er at presse den, hvis en bilist kører op i bagenden på mig på vej på arbejde, bliver jeg jo heller ikke holdt helt skadesfri, jeg skal stadig finde transport videre til arbejde, ringe efter autohjælp, undvære min egen bil, transportere mig til autoværksteder, og hente min bil efter skaden er udbederet, og nu har jeg så en bil som har haft en skade, og hvis jeg ikke selv har forsikret mig mod evt tab ved skade, er min bil måske mindre værd ved gensalg, sådan er livet desvære... Jeg synes i skal være glad for VVS ikke prøvede og kæmpe for det ikke var deres skyld, så kunne i have endt i et langt tovtrækkeri... 
Ingeborg  - det er December - Jul - og i har umiddelbart de bedste håndværkere, man kan forestille sig.. mit råd er = tal pænt til dem, vær venlig, giv dem kaffe og måske et par stykker chokolade til pausen.. Nøjj, det kan give meget service.. Vær dog glad for, at dette fantastske firma, tager skyld mm.
Men ellers.. Så må grovfilen på.. men det tror jeg simpelthen ikke på, som de har reageret..!!
men din indgangsvinkel, med hvad du ellers kan "plukke dem for" - det indikerer, at du ikke har arbejdet indenfor service eller håndværkerbranchen - men udelukkende indenfor "DJØF" ??
træk nu liige vejret.. og vær glad for et firma, der tager ansvar!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis