Vandpåfyldning på naturgasfyr

Hej LDS!

Vi står i den situation at sommeren er ovre, og der skal til at varme på huset!

Jeg er løbet ind i det issue, at vandtrykket på mit naturgasfyr står på 0, og jeg er usikker på hvordan der påfyldes vand.

Som jeg har kunne forstå, så skal der sidde en tilslutningsslange mellem de 2 haner markeret med rød cirkel. Den er indkøbt og påsat, efter den var tømt for luft. Jeg lukker herefter op for de 2 håndtag, dog stiger trykket på fyret ikke en millimeter (der kan komme vand ud af begge studse).

Hvad gør jeg galt her? Håber i kan hjælpe!
Hej LDS! Vi står i den situation at sommeren er... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det er dog et easy fix, hvis det er dit manometer der er stået af. Det tager ikke lang tid at skifte, når man har taget trykket af anlægget.

Har du evt. et manometer siddende på expansions beholderen (den røde kuppel), så kan du måske aflæse et tryk inddirekte.

 

Steensen skrev den 30-10-2019 16:22:58

Jamen det er dog et easy fix, hvis det er dit manometer der er stået af. Det tager ikke lang tid at skifte, når man har taget trykket af anlægget.

Har du evt. et manometer siddende på expansions beholderen (den røde kuppel), så kan du måske aflæse et tryk inddirekte.

 Der tror jeg desværre ikke der sidder en måler.

Dog har jeg fundet ud af via lidt mere intens googling at fejlkoden betyder at ventilatoren ikke når op på max hastighed, inden for tidsgrænsen. Det forklarer meget godt hvorfor fyret står af ca. efter 5 min hver gang. Spørgsmålet er bare hvor dyrt det bliver at ordne!
Det kunne godt lyde som om du skal have lavet service på dit fyr, og få skiftet blæseren (hvis muligt, ved jeg ikke), eller i værste fald skal igang med at have skiftet fyret ud. :-(

 

Steensen skrev den 30-10-2019 18:42:26

Det kunne godt lyde som om du skal have lavet service på dit fyr, og få skiftet blæseren (hvis muligt, ved jeg ikke), eller i værste fald skal igang med at have skiftet fyret ud. :-(

 Jeg krydser meget fingre for det er noget der kan skiftes da, at udskifte fyret er en dyr fornøjelse!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis