hjælp til indregulering af gulvvarme

ja som overskriften siger så søger jeg hjælp til indregulering af min gulvvarme.
vores problem er at gulvvarme ikke rigtig varmer i vores køkken/alrum. den er sat til 25 grader men bliver ikke rigtig varmere an 22-23 grader. vores 2værelser og 2 badeværelser bliver rigtig fint lune og lidt mere an de er sat til. vores stue bliver også lidt varmere an det den er sat til men det tror jeg er fordi vi har et rigtig stort glas karnap så solen virkelig får fat selv om der ikke er meget af den.

tidligere ejer har lavet nogle af sine egne programmer på styreenheden som fik nogle af de mindre rum til at slukke, og så var det som om at de 2 store rum fik et boost.

jeg har for 3 dage siden slettet alle de gamle programmer og sat det hele til at kører 24/7 og nu vil alrum slet ikke op over 22,5 og slet ikke hvis der ikke er noget sol.

trykket i vores oliefyr ligger 1,4-1,6 bar og det har jeg udluftet og jeg har også udluftet ved gulvvarmen så godt som jeg nu kan.

når jeg tager fat i nogle at rørene for at mærke om der kommer varme ud så er det kun nogle af dem der føles varme, de andre er bare lunkne og man kan sagtens holde om dem med en hånd. når jeg sætter mit lasertermo på så siger de lunkne rør 26-27grader. og hvis jeg tager telestatorne af på disse rør så bliver de varme med det samme. jeg har også haft alle telestator af og alle stifter kører ind og ud som de skal. har også prøvet at skifte indstillingen på min pumpe. den har kørt i 2 dage på hver a de 3 indstillinger den har.

jeg har ni kredse i gulvarmen dog er en af dem dobbelt (2 telestator) den med 2 tror jeg er til køkken/alrum. der står nemlig ikke hvilket rum de forskellige kredse er til. der er kun numre på.

efter alt det jeg har læst på nettet, og det er meget. så lyder det som om at gulvvarmen ikke er indreguleret som den skal. så jeg vil hører om der er nogle af jer der kan forklare mig hvordan jeg kan indregulere gulvvarmen selv. vil helst slippe for at skulle betale nogen for det, da vi skal fyret ud med en LV varmepumpe næste år.

her er nogle billeder af vores anlæg

ja som overskriften siger så søger jeg hjælp til... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
de bliver alle varme når man piller telestatorne af.... så må jeg igang igen med styringen. dobbelt tjekker lige alle kabler/ledninger igen.

det der undrer mig lidt er kredsen for køkkenet. når jeg piller telestaten af så bliver kredsen varm i en fart, når jeg så sætter telestaten tilbage så registrere min styrings boks ændringen i temperatur. men når jeg skruer op for temperaturen på styringen så sker der ingen ting overhovedet. der sker ingen ændring i styrings boksen. prøver at lave en lille video af det imorgen så i kan se hvad jeg mener. 
nej de er ikke trådløse. 
så ramte temperaturen 4 grader derude. og så begyndte det at varme i gulvet i køkkenet. så tror den har været indstillet til at starte op når den rammer de temperaturer. har lige været inde og pille ved styringen igen. der fandt jeg noget som sagde start 4. den har jeg så skruet op til 9 grader. så nu må vi se om det kommer til at holde.

Det må så være styring med udeføler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jamen så er du kommet et skridt nærmere.
Du har "vejr kompensering" i din styring.
Igang med at få læst op på hvordan du kommer ind og retter og tilpasser din programmering til dine behov, eller også fat tegnebogen, og få fat på en fagmand til jobbet.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis