Hvad fejler huset?

Hej LDS, sidder for tiden med et håb om at kunne købe hus i det ny år. Jeg håber på at købe billigt og renovere det meste selv. Jeg er faldet over et hus jeg synes ser en smule spændende ud, og jeg kan umuligt være den eneste, hvorfor jeg undrer mig over det ikke er solgt. Er der nogen, der kan være behjælpelig med hvad der ligger til grund? Jeg er helt grønt i dette emne, og har desværre ikke nogen i mit netværk jeg kan sparre med.

Huset er dette:

http://www.billigthus.dk/detail/d1354ff7-671f-475f-80e8-1e8ee5cf62a6/vesterled-5-6851-janderup-vestj?utm_campaign=boligsiden&utm_source=boligsiden_dk&utm_medium=exitlinks

Pfh. tak.
Hej LDS, sidder for tiden med et håb om at kunne... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Taget ser fint ud, det ville jeg ikke bekymre mig omkring, vinduer / døre og isolering på loftet, er dog nok eneste måde at efterisolere huset på, så er nok mere energi forbruget man også lige skal kigge på.

Huse fra 60-70 har ikke problemer med træ som sådan, spær kan være sammensat på kryds og tværs med brædder som tænger i en pærevælling, ellers er der ikke noget problem som sådan med husene fra den alder, bor selv i et....:)
På et af billederne. Det hvor man ser et tomt rum med radiator, vindue og grønne gardiner og nogle brune skabe, der er tapetet i bunden sortnet, både i hjernet, men også under radiatoreren. Det tyder på en kuldebro der giver betingelser for kondens, eller måske at der trækkes lidt fugt op i væggene.

Træværket på garagen ser ud til at trænge til en omgang. Hvordan er træer omkring vinduer? De store vinduespartier er dyre at skifte.

Har huset ikke en lille kælder ? Der er relativt højt grundvand i området. Måske bliver den oversvømmet ved kraftig regn.

Derudover er haven langhåret, uglet og grim. Det gør at det hele ser lidt trist og ensomt ud. Ikke et sted folk kan forestille sig at få et godt liv. Og specielt ikke hvis du får et top godt hus til en lille million. Det koster jo intet at låne en million. 
Du skal have fat i auktionspapirerne fra tvangsauktionen og se, hvad kreditor har givet for huset. Det kan presses meget mere. Tidl ejer var mekaniker og har boet der siden 98. Påtænk, at det er ren handel uden garanti. Tjek lige det tag. Og ja! Huset skal have den store tur. Men kan det “holde prisen” til senere videresalget? Det ER jo Janderup.
Sidste: det er Danske Bank, der har købt på auktion. BYD dem 200 lange.

 

Der er godt nok mange ting at tage med i overvejelserne ved huskøb  

Mht. område/pris. Jeg forventer at kunne købe for omkring 700.000. Ikke just nok til en herregård, men lige om lidt er jeg på mit 12. år hvor jeg kaster en stor mængde penge i lejeudgifter per måned og det er jeg faktisk ret træt af. Jeg tænker at udvalget af "beboelsesklare" huse er begrænset inden for budgettet og min plan vil derfor være at købe til den pris og så løbende holde udgifterne til at renovere selv.

Prisen som Danske Bank har givet er "ikke oplyst" på skødet. Tak for alle svarene, jeg går i tænkteboks igen. Jeg vil gerne bare være så forberedt som muligt når jeg skal tale med banken.
Det vigtigste råd her, som de andre har været inde på, er at du skal være sikker på at købspris + omkostninger til renovering ikke overstiger markedet for tilsvarende huse i området. Husk i den forbindelse at trenden pt. er at de store masser rykker tættere på de større byer, fordi det er her udvalget de store jobkoncentrationer er. Det presser priserne "på landet".

Og så ligger huset i første række op til en "hovedvej". Afhængig af trafikforhold og egne præferencer kan det være et "problem". 

Liggetiden er lige over 500 dage i skrivende stund. Årsagen er nok den markante renoveringsopgave og helt sikkert også haven der ikke lige frem er indbydende.

I dette tilfælde vil du relativt let kunne argumentere for at prisen er for høj, selvom huset er reguleret 30% ned sidst.

Annonce
I min bemærkning om tag, mener jeg værkstedsbygningen. Jeg er 100 på, at du kan få huset for 300, men bør byde mindre. Havens tilstand er ligegyldig, men skyldes vedligehold har stået stille længe. 

 

Hvis trådstarter ikke har nogen bekymringer om at blive stavnsbundet og forventer at leve et lykkeligt liv på landet resten af hans dage, så er det lige meget hvad det kommer til at koste ham at bo i det, så længe han kan betale det af.

Det lyder lidt skræmmende nu jeg læser det igennem, men det er ikke sådan ment. Mange bor lykkeligt på landet. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du slår boligen op på ois.dk, så kan du læse at Juul bolig har ejet ejendommen siden 03.05.2018, så det er sikkert det firma, som har købt den af Danske Bank i håbet om at lave en lille skilling?

Kig på salgspriserne og liggetiderne på den pågældende vej og nærområde.
Så tager du en gennemsnitlig salgspris og trækker et fornuftigt prisafslag fra.
Herefter trækker du så forventet købspris (incl. købsomkostninger) fra, så har du sådan cirka, hvor meget huset burde kunne bærer i renoveringsudgift.
Hvis du køber et hus, hvor køberskaren ikke er særlig stor, så skal du forvente lang salgstid, og en mindre salgspris, når du en gang skal sælge igen.
Derfor bør du, efter min mening, passe på med bare at renoverer huset fra A-Z uden hensyntagende til ovenstående.

Her kan du læse mere om ejendommen: LINK

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Juul bolig er de samme som billigbolig. Køber bygninger, bankerne hænger på. Mennjeg undrer mig over vurderingen. Udenfor al fornuft. Check det gasfyr. Det kan være dyrt at skifte. Og det vigtigste er, at du hat vand, varme, el og kloak i ordentlig kondition. Pres dem på prisen. Det er en dyr bygning at ligge inde med på kassekreditten. Familien Westermann skylder over 10 mill til banker og realkredit.

 

Må jo nok sige at med jeres inputs om husets standog området taget i betragtning, er det ikke længere så spændende en bolig for mig. Jeg må vist bare væbne mig med tålmodighed og se om der kommer noget i/omkring Varde som er inden for mit budget, der er trods alt lidt gang i hussalget.

Tiden kan føles langt når man mest af alt ønsker eget hus  
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også