granada 27 over vejer at købe

jeg overvejer at købe en granada 27 så vil jeg gerne høre hvad i mender om sådan en båd mig og min mand er nybegynder har før hen haft en mortor båd så vi har aldrig sejlet med sejl før

1 hvor meget skal der til før sådan en båd vælter ?
2 hvor mange knop kan den sejle for mortor hvis den har en 8 kh diesel mortor?
3 kan man godt sejle til sverie i sådan en eller hvor stor skal båden være før end det er forsvarligt at sejle så langt ?
4 er det en båd der let kringer ?
ja som i kan se ved jeg ingen ting om en sejl båd
håber at nogle kan hjælpe mig biggrin

bente
jeg overvejer at købe en granada 27 så vil jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med løbetaf Granadaen, Jeg tror at i vil få mange gode stunder med hende. Jeg har selv haft en Granada 24, og var mægtig glad for den.

I skal nu bruge vinteren til at få duelighedsbevis, enten igennem aftenskole eller allerbedst gennem den lokale sejlklub, (det er nok her man lærer mest)

Og så er et medlemskab af den lokale sejlklub et must , både for erfarne og uerfarne sejlere.

god vind

mangler i en gast så sig bare til *SS*

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hej
Jeg har selv sejlet Granada 27 gennem flere år, og kender den ganske godt, både som væltepeter på hård bidevind, samt som flyder i magsvejr agten for tværs, så hvis der er noget bestemt du/i specielt gerne ville vide om typen, er i velkommen til at maile mig. Mvh. Ole
[email protected]
Jeg skylder lige at uddybe det med blyvinger på kølen hvis nogen skulle være interesseret:
www.oerkeel.dk/speciel.htm
type F 2x 75 kg
Bluewing. Monteres således at wing`ens yderside er parallel med kølens midtlinie. Den langsgående profil er symmetrisk. Leveres med 3 bolthuller. Disse Wings passer bl.a. til Granada 27.

søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også