Organisering i værkstedet

Hej alle,

Jeg har rodet mig selv ud i stor projekt, da den kolde vinter snart er over os. På det grundlag ville jeg forsøge mig med at få opvarmet mit værksted på den ene eller anden på med isolering, varmepumpee, elradiator eller noget i den stil. Jeg startede med at kigge i vores eget lille forum her, hvor jeg fandt https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2072.. Det betyder, at jeg fik isoleret værkstedet.

Nu når det hele ser skide flot ud, så kunne jeg godt tænkte mig at få organiseret det hele en lille smule. De billigeste reoler til værkstedet jeg kunne finde var disse: https://billigereoler.dk/webshop/1-lagerreoler/ Uden at det skulle være 'H.... Skrald', som selvfølgelig er billige, men også nogle værre blik reoler, som ikke holder. (Det er dem jeg har haft ind til nu)

Jeg kunne dog godt tænke mig, at få bygget et reolsystem selv, men mangler lidt inspiration. Er der nogle der ved hvor jeg kan kigge eller vil det give mere mening at gå med de billige stålreoler først?

Håber der er nogle der har en mening!

Rigtig god aften :-)

MadVen

Jeg er helt vild med gør-det-selv projekter :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv lavet adskillige reoler:
Skru lægter op på langs på væggen med afstand som hylderne skal have.
Skru reglar/lægter i gulv og loft med 60 cm mellem rum i en afstand fra væg som dine hylder skal være dybe.
Skru en flækket lægte på indersiden af reglar i samme højde som dem på væggen. Forbind i denne højde reglar og lægter på væg med en lægte.
Skær krydsfiner op i den bredde du har valgt og læg dem ind som hylder.

Pinterest er en ganske glimrende inspirations kilde.

Stige reoler kommer man langt med, men bliver hurtigt u-organiserede.

Gamle/forhenværende køkken/bryggers skabe?
Et besøg i IKEA og købe et eller flere af deres reol systemer: Billy, Benno, pax, kallax, Ivar?

@uldal Tak for tipper. Bruger du bare ganske almindelige fyrretræs lægder? Hvor meget plejer denne reol-løsning at holde  til i vægt?

@Steensen Tak for rådet. Jeg har fundet ud af hvordan jeg vil dekorere reolerne, men jeg er stadig ikke 100% på løsningen om det skal være en stålreol eller et andet reol system eventuelt af træ eller lignende. 

Alle lægter er taglægter der er lidt stærkere. De bærer, med 60 cm mellem stolper, nok - på de mest “udsatte” - 150-200 kg. Det er de lnagsgående der bærer. Stumpen, der vandret forbinder forreste stolpe med væggen, er kun mod nedbøjning af hylden, men kan forstærkes med vinkler. Overalt er der anvendt alm selvskærende skruer.

Hej @uldal

Ja med den bæreevne, så er det naturligvis svært at sige nej til! Det kunne godt være at jeg skulle prøve at bevæge mig ud på sådan et projekt på et tidspunkt. I første omgang tog jeg dog "snyde løsningen" og købte mig et sæt reoler til værkstedet.

Mange tak for for din feedback på mit indlæg.

Rigtig god weekend :-) 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis