Ny funktion: Notifikationer

Vi får snart en ny funktion på LDS: Notifikationer

Notifikationer er en måde at få besked, når der sker nyt på LDS, som er relevant for dig. Dvs. nye indlæg i tråde man følger eller deltager i, nye private beskeder mv.

I første omgang vises notifikationer i topmenuen og forsvinder, når de er læst:

Ambitionen er, at den nye funktion senere skal udvides så det kan erstatte vores (lidt udskældte  ) email-beskeder ved nye indlæg. Mange har efterspurgt en løsning hvor man i højere grad selv kan justere om - og hvor ofte - man vil have emails fra LDS.

Der bliver stadig udviklet på funktionen, men den er klar til test. Så alle der er nysgerrige kan skrive til mig her eller som PM - så aktiverer jeg funktionen og er klar til feedback   

Mvh. AllanE
Vi får snart en ny funktion på LDS:... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg får også kun notifikationer på enkelte tråde. Typisk nogle jeg har deltaget i for længe siden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok, jeg tror at jeg har fundet fejlen. Det er opdateret og I skulle gerne få notifikationer korrekt fra nu af (ikke tilbage i tiden). Sig meget gerne til, hvis der mangler nogen.

Kovas, jeg har opdateret dine "abonnementer" (tråde du følger) så du har fået oprettet notifikationer fra de sidste 5 dage. Vil du tjekke om det ser nogenlunde korrekt ud? 

Mvh. AllanE
Hej Allan.
Det ser super fint ud der var 7 notifikationer det skal nok passe. Takker.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej
Er det muligt at fravælge notifikationerne ?
Selv om jeg synes jeg altid er omhyggelig, med at fjerne fluebenet synes jeg jævnligt de dukker op.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Allan.
Det ser ud som om der er problemer med notifikationerne lige for øjeblikket.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Ja! Tak for tippet. Den funktion der opdaterer notifikationerne var gået i stå. Kører igen nu.

Je_ns: Du spurgte for længe siden om man kan fravælge notifikationer. Det kommer! Alt gik bare på pause her pga. trafikulykke i julen...men det er ikke glemt.

Mvh. AllanE
Notifikations-systemet er blevet opdateret her til morgen. Det er en større opdatering, som krævede at alle notifikationer blev nulstillet og nye er blevet oprettet fra de sidste 5 dage. Dvs. at I kan opleve at notifikationer I allerede har læst igen står som ulæste - men kun for de sidste dage.

Det er som sagt en større teknisk opdatering, som baner vejen for, at skifte den nuværende "email ved nye indlæg"-funktion ud. I årevis har det været i toppen af mange ønskelister til LDS, at vi får lidt mere "intelligente" email-notifikationer. Det bliver testet nu og åbnet, når det er klart. Mere om det senere.

Fortæl meget gerne, hvis I oplever problemer med notifikationerne.

Mvh. AllanE
Hej Allan.
Når jeg trykker på min ene notifikation forsvinder den men ved færdigloading af siden popper den frem igen med samme indlæg. Måske en del af opdatering som forsvinder med tiden? 🙂

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Nej, den skal forsvinde og ikke komme igen. Det virker når jeg tester det og bruger det her på LDS. Men det kan dog teoretisk set smutte, hvis den nye side loader meget hurtigt. Dvs. at den når at loade/indlæse inden notifikations-systemet har markeret notifikationen som læst i databasen. Det drejer sig om millisekunder, men det er for nyligt lykkes at optimere LDS, så der er skæret flere hundrede millisekunder af loadtiderne.

Så måske det er årsagen. Vil du prøve at holde øje næste gang du klikker? Hvis det sker hver eneste gang, så må der være en anden årsag.

Mvh. AllanE
Jeg skal lige lure stemningen:

Næste skridt mht. notifikationerne er, at forbedre måden der sendes emails ud om nye indlæg i en tråd. Jeg ved at en nogle (især stambrugerne) konsekvent fjerner fluebenet for at undgå at få for mange emails - det kan blive til mange emails, når man er meget aktiv herinde. Tidligere forsøg har vist, at hvis vi som standard fjerner fluebenet, så dør trådene simpelthen, fordi de brugere der ikke følger med dagligt herinde overser nye indlæg.

Så vi skal fortsat have emails ved nye svar, men med lidt flere valgmuligheder:

1) Straks-emails, dvs. emails der sendes med det samme ved nye indlæg (som i dag)
2) Email med opsummering over nye (ulæste) indlæg i tråde man følger, f.eks. dagligt eller ugentligt.

Hvad synes I om muligheden for at få en opsummering? Er det noget I vil bruge i stedet for "straks-emails" eller ser I det som et supplement?

Je_ns (og andre stambrugere): Vil det være rart med en generel indstilling, der slår ALLE straks-emails fra?

Jeg overvejer også om vi skal lave en regel der siger, at man IKKE kan slå straks-emails fra, når man er trådstarter. På den måde sikrer vi bedre, at trådstarter altid følger med.

Mvh. AllanE
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis