Konstruktionsfejl forsikring?

Vi har for et års tid siden overtaget vores første hus, og efter at have brugt året på at finde os til rette er vi så småt begyndt at tænke i nyt køkken-bryggers. Vi har derfor haft en tømrermester ude for at snakke muligheder og give et tilbud. 

I den omgang bemærker han at der i indhakket til hoveddøren, i murstensvæggen, kun er 1 skifte sten. Altså det eneste der er mellem ude og inde er 1 række sten. Ingen isolering eller hulrum. Han fortæller at det er møghamrende forbudt at bygge på den måde, og det var det også i 1974 hvor vores hus er bygget. Min ven som er murer stemmer i og giver ham ret. 

De anbefaler mig at tage dem med ejerskifteforsikringen, og for at være lidt på forkant læser jeg op på regler og vilkår. Der står at de kun dækker skader og at fejlkonstruktioner ikke bliver dækket med mindre der er risiko for nærværende skade. Hvilket der jo ikke ligefrem er da det har stået sådan siden 74. 

(Væggen på indersiden er rigtig kold og vinteren skal det bemærkes.)

Jeg har så læst mig frem til at den byggesagkyndig som lavede tilstandsrapporten i nogle tilfælde kan holdes ansvarlige hvis fejlen som er overset, er af sådan en grad at den burde være nævnt og at den uden videre burde være til at få øje på (hvilket den efter min mening er, da den jo på ingen måder er skjult)


Det jeg søger er gode råd og erfaringsdeling så jeg er bedre rustet inden jeg begynder at tale med forsikring/byggesagkyndig/advokat. Og evt hvem skal man starte med at hive fat i? 


Mange tak 


"Red. Det er desuden det samme på den modsatte væg"

Vi har for et års tid siden overtaget vores første... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan har køkkenskabet det, ud mod halvstens muren?

Det skulle, alt andet lige, være mærkeligt hvis det er som nyt inde bag ved.

Der kan muligvis være opstået råd i træværket, som først kommer til syne. når i tager skabet væk for montering af nyt køkken.

En standard ejerskifteforsikring dækker ikke for ulovlige bygningsindretninger, men hvis der er tale om en udvidet dækning så kan der være dækning for disse.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis