HJÆLP!! Kloak i nyt hus fra typehusfirma

Hej Lds

Vi er så “heldig” at ha fået lov og er i fuld gang med at få lavet nyt hus fra huscompagniet men er nu stødt på et kæmpe problem, da kloakmesteren er kommet for langt ned med udgangen på huset 102 cm i forhold til stikledningen på vores grund som 92 cm hvilket nu betyder at de vil ha jeg skal betale for ny stikledning.

 Men er det normalt at man er så langt ned når huset fra fjerneste afløbssted kun er 13 meter væk i forhold til udløb? Og er det ikke normalt man tager udgang i stiklednings højden?

Håber på jer’s hjælp inden jeg smider en masse penge efter en advokat.

Hej Lds Vi er så “heldig” at ha fået lov og er i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Altså det er jo et nøglefærdig hus vi har købt. Mine pligter er kun at stå for at tilslutningeren er på grunden,hvilke de er da der har stået er hus der før som er blevet revet ned i april måned. kloakmesteren er jo en Huskompaniet har hyret til at lave kloak til huset. 

Den uafhængige kloak mester er fra vores lokal mureforretning som jeg har spurgt til råds. 

Angående betalinge er det jo så først når huset står færdig hvilket skulle være den 15 november.

Hvor er sådan noget bare rigtig rigtig træls sagt på godt jysk.  

Når det er Huscompagniet er har hyret en kloakmester, er det dem der er ansvarlig for hele entreprisen - også for deres underleverandørers svigt. Den sag vil din advokat kunne klare med den ene hånd på ryggen.

Din grund er for længst byggemodnet da der har stået et hus som nu er nedrevet - det betyder at der er gjort klar til el, vand og kloak. Betingelserne fremgår klart og tydeligt i dit seneste vedhæftede dokument fra Huscompagniet.

Du skal naturligvis ikke gøre mere, da det kun må udføres af autoriserede fagfolk, som det tydeligt fremgår af kontraktens ordlyd er Huscompagniets ansvarsområde. 

Du har fået den sagkyndige udtalese fra din lokale kloakmester du skal bruge. Der er ikke brug for yderligere byggesagkyndige, da din kloakmester er den byggesagkyndige, som via sin autorisation er den sagkyndige i sagens kerne - kloak.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis