HJÆLP!! Kloak i nyt hus fra typehusfirma

Hej Lds

Vi er så “heldig” at ha fået lov og er i fuld gang med at få lavet nyt hus fra huscompagniet men er nu stødt på et kæmpe problem, da kloakmesteren er kommet for langt ned med udgangen på huset 102 cm i forhold til stikledningen på vores grund som 92 cm hvilket nu betyder at de vil ha jeg skal betale for ny stikledning.

 Men er det normalt at man er så langt ned når huset fra fjerneste afløbssted kun er 13 meter væk i forhold til udløb? Og er det ikke normalt man tager udgang i stiklednings højden?

Håber på jer’s hjælp inden jeg smider en masse penge efter en advokat.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad står der i kontrakten med Huscompagniet? Er det et såkaldt nøglefærdigt hus, eller står andre for underentrepriser som eksempelvis kloakering?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Har du aftalt med kloakmester at slutte til eksisterende stikledning og meddelt ham placering og kote?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nej det har jeg så ikke men der har altid været gravet frit til dem og de har også koblet sig på den til regnvand men kommet for langt ned i forhold til spildevand ca 100 mm så tænker at der måske er to som har gået galt af målet fra top kloakrør og bund siden det lige rammer 100 mm.

Al tilslutning til det offentlige forsyningsnet skal udføres af en autoriseret fagmand. 

Det betyder at din autoriserede kloakmester er ansvarlig for at arbejdet er udført korrekt i henhold til love, cirkulærer, anvisninger etc. etc.

Du har indgået en aftale med din kloakmester om en tilslutning - ikke en aftale om arbejdets faglige udførelse.

Det er din kloakmester der har lavet ged i sagen - det er en ommer.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du skriver at begge, kloak og regnvand, har været gravet fri. Ergo frit tilgængeligt.

Kloakmesteren har uden problemer tilsluttet regnvandet. Ergo han ved hvor rørene ligger.

En pro. kloakmester starter, alt andet lige, med at lægge rørene i forlængelse af stikledningen.

Kloakmesterens argument holder, på ingen måde, i "Byretten"

Har nu haft en uafhængig kloakmester ude og se på det og han siger der er ingen tvivl om at de har lavet en fejl, plus han ringede op til dansk kloakkontrol som sidder og laver DS normer. Hvilket sagde jeg intet skulle gøre, og at det ville være Huskompaniet der skal udbedre fejlen. Har så snakket med Huskompaniet som siger de har bare fulgt reglerne og de ikke kan høre mere. Nu står jeg da i en vildrede er næste skridt så byggesagkyndig også advokat? 

Er kloakmesteren hyret af dig eller af huskompaniet? 

Det er nu din advokat skal på banen. Advokaten skal have adgang til alle aftaler, inklusiv sidste udtalelse fra den uafhængige kloakmester.

Samtidig meddeler du skriftligt Huscompagniet, at næste rate af betalingen tilbageholdes indtil fejlen udbedres uden yderligere omkostninger for dig.

Samme besked for den kloakmester der har lavet den fejlbehæftede tilslutning.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis