Støbe gulv på etageadskillelse

Hey derude.

Vi skal snart igang med vores renoverings projekt. 

Jeg er dog i tivel om min tanke holder. 

Det drejer sig om 3 rum i huset hvor der skal gulvvarme i. Det er i stue etagen hvor der er fuld kælder under. Etage adskillelsen er ud af lecaplader type 16-V.  Vil skyde på at de er 12 cm i tykkelse. 

Pt. er der bjælker og trægulv. Over vejer følgende :

Styrolit

Rionet

pexrør

Støbning

Klinker.

Er usikker på om lecapladerne kan holde til støbning, så jeg ikke ender i kælderen :D 


MVH
ZP
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vedhæfter dim tabel for Leca plader. 16-V er 16 cm tyk.

Det afhænger af din nuværende spændevidde hvor meget du kan lægge på af beton.

Hvad med højde, hvor meget har du plads til, af isolering og beton?

Puha, så kan jeg godt se at der ikke er plads til isolering overhovedet. Men det gør intet da kælderen er opvarmet. Jeg har totalt set 25 cm incl de 16 cm. Dvs jegh ar 9cm tilbage hvor der skal ilægges rør og støbes.

Det største rum er nok 5,5 * 3,5 og der er udskæring til en trappe der går til kælderen. 


På vedhæftet billeder har jeg markeret de rum der skal renoveres med rød pile. 

Jegh ar også vedhæftet et billede med kommentar fra ingeniøren der i tidernes morgen designede og lavede berignerner. 





MVH
ZP
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvorfor vil du støbe det? - hvis lecapladerne er lige kan du jo udlægge det som let gulvvarme vha sporplader og ikke skulle bekymre dig om vægt + ingen konflikt med byggehøjde.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 20-08-2019 11:23:20

Hvorfor vil du støbe det? - hvis lecapladerne er lige kan du jo udlægge det som let gulvvarme vha sporplader og ikke skulle bekymre dig om vægt + ingen konflikt med byggehøjde.


/BOFH

 Fordi jeg skal have klinker på i størrelse 50x50 ca. Det vil ikke blive stabilt nok og jeg vil risikere at få knækkede fuger.



MVH
ZP
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hvad med Gulv-gips eller spånplader? 

Har selv, tidligere, lagt klinger (30x30 cm) på spånplade, dog mindre areal, fik special fuge materiale hos Silvan. Fugen er stadig intakt, efter 29 år.

Det kunne være at nogle læsere havde erfaring, gode eller dårlige.

GSH skrev den 20-08-2019 16:12:27

Hvad med Gulv-gips eller spånplader? 

Har selv, tidligere, lagt klinger (30x30 cm) på spånplade, dog mindre areal, fik special fuge materiale hos Silvan. Fugen er stadig intakt, efter 29 år.

Det kunne være at nogle læsere havde erfaring, gode eller dårlige.

 30x30 fliser kan man også, og der går grænsen iflg de fleste monteringsvejledninger. Men jeg vil gerne hære om andres erfaringer. 

Jeg er bekymret om det vil give sig med let konstruktion. Medmindre at jeg ligger 3 lag  fibercement gulvplader så skal det nok holde. Men det har jeg ikke plads til. 


MVH
ZP

Æh. Hvorfor lægger du ikke wediplader ned og fræser spor til gulvvarme?

De kan jo bære fliser direkte lagt i fliseklæb. 

Det bliver endvidere en lav og let konstruktion med en plade på 20 eller 30mm i højden. Som også er varmeisolerende. 

Link


Elektronikteknikeren

Der findes også dette, som er lidt det samme koncept. 

Link


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 20-08-2019 18:54:18

Æh. Hvorfor lægger du ikke wediplader ned og fræser spor til gulvvarme?

De kan jo bære fliser direkte lagt i fliseklæb. 

Det bliver endvidere en lav og let konstruktion med en plade på 20 eller 30mm i højden. Som også er varmeisolerende. 

Link

 Men hvor skal jeg ligge mine rør til gulvvarme ?


MVH
ZP
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også