Plant buske direkte i græs

Følg tråden
Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Nu ved jeg ikke hvilke slags træer du vil plante, men jeg har tit set når forstfolk planter skov, så stikker de kun spaden i jorden og vipper jorden lidt til side, putter træet i, og stamper til, og det går tjep. Altså ikke noget med at grave rigtige plantehuller.     

jhjorsal
jhjorsal
Postnr: 7140
jhjorsal jhjorsal Trådstarter
Frank Chr. skrev den 18-08-2019 10:27:40

Nu ved jeg ikke hvilke slags træer du vil plante, men jeg har tit set når forstfolk planter skov, så stikker de kun spaden i jorden og vipper jorden lidt til side, putter træet i, og stamper til, og det går tjep. Altså ikke noget med at grave rigtige plantehuller.     

Sådan gjorde jeg også selv sidste gang, men grunden til at jeg vil bruge et pælebor er at der nok ingen tvivl er om at planten har bedre af at komme i noget løsnet jord, og jeg kan låne et motorpælebor for free.

Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Sønnen er lige kommet hjem med en ny 64 tommer fladskærm, det giver utrolig meget emballage herunder en stor kraftig bølgepapkasse der nok kan laves til omkring 65-70 papskiver - du må få papkassen for at fjerne alt emballagen.   

Ps. Det giver nok lidt vabler på fingerne og klippe papskiverne ud. 

jhjorsal
jhjorsal
Postnr: 7140
jhjorsal jhjorsal Trådstarter
Frank Chr. skrev den 18-08-2019 12:43:40

Sønnen er lige kommet hjem med en ny 64 tommer fladskærm, det giver utrolig meget emballage herunder en stor kraftig bølgepapkasse der nok kan laves til omkring 65-70 papskiver - du må få papkassen for at fjerne alt emballagen.   

Ps. Det giver nok lidt vabler på fingerne og klippe papskiverne ud. 

😂😂 tak men øhh nej tak, tænker jeg godt kan finde pap inærheden, hvis det bliver den løsning.

kovas
kovas
Postnr: 9670
kovas kovas

Det her ukrutsdug  så får du 48 stk 0,5 x0,5m for 59kr Der smart fordi vandet løber igennem. Hvis man lægger det oven på græsset så går det ud og så noget flis til at holde det ned eller nogen af de plasticspyd. det er nok pænest med flis.

Mange hilsner Kovas,

Nu med pillefyr og 4900wp på taget.
1, år produceret  4782kwh.
Rantzau
Rantzau
Postnr: 2970
Rantzau Rantzau

Ved større beplantninger bruges en skarp drænspade når der plantes barrodsplanter. Den er robust og når dybt ned. 

Plant når det støvregner - udtørring af barrodsplanterne er en større risiko end jord der ikke er løsnet.

De plantes bedst om efteråret eller vinter inden frosten sætter ind. Forstfolkene plejer at sige. at planter der plantes i foråret kan gro, men plantes de om efteråret skal de gro.

Rantzau
Rantzau
Rantzau Rantzau

Vær opmærksom på, at dække med pap, plast eller lignende, er der på udsatte steder risiko for at gnaverer i fred og ro kan tage livet af de nye planter - særlig mosegrise er nogle bæster ved frugttræerne.   

Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.
Rantzau skrev den 20-08-2019 08:38:30

Vær opmærksom på, at dække med pap, plast eller lignende, er der på udsatte steder risiko for at gnaverer i fred og ro kan tage livet af de nye planter - særlig mosegrise er nogle bæster ved frugttræerne.   

Så må de have noget gas (karbid).   

Rantzau
Rantzau
Rantzau Rantzau

Jeg er mere til de rabiate metoder   

https://youtu.be/CgztUzqaL3E

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.