Drikkevand (den kolde hane) 20 grader

Vores kolde vand er 20 grader. Synes det er meget. Er det normalt? Og hvad kan det skyldes. Kan læse at anbefalingen er 12 grader. 


Lmchm
35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den kan sagtens være  på denne temperatur i starten når der åbnes. Rørene ligge i gulvet og vil så have gulvets temperatur. Det må blive koldere hvis i lader det løbe lidt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det vand, der står i rørene, kan godt blive varmet lidt op afhængig af, hvordan din installation er opbygget. Men når du lader det løbe et stykke tid, skulle det gerne blive koldere til omkring 8 - 10°. Anbefalingen er 12°, hvor har du set det.


fase

Hmm...De 20 grader er når vandet er løbet i ca et par minutter. Og har målt mange gange så det er friskt vand.

Huset er overtaget for nyligt og bemærkede straks at vandet var væsentligt mere lunkent end vi er vant til. 

Jeg overvejer dog alligevel at prøve med et andet termometer. 

Jeg brugt en almindeligt køleskabstermometer! Kan det være årsagen? 

Nogen forslag til hvilket termometer man bør bruge? 

Såfremt et andet termometer viser det samme må problemet vel ligge andetsteds?


Lmchm

Ok. Prøver at give det 5-10 min. Min bekymring er mine børns sundhed. Lunkent drikkevand skulle ikke være super sundt. 


Lmchm

Hvem har bildt dig ind, at det er sundhedsskadeligt at drikke lunkent vand. De drikker da glædelig 20° varme læskedrikke uden at blive syge.


fase

Det er faktisk når man drikker alt for koldt vand at det ikke er så godt. 20 gr. vand er ganske sudt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis vi siger det tager ca. 1 minut at tappe 12 liter vand kan det ret hurtigt blive en dyr affære. 

Lunkent vand smager ikke godt, men det er kun sundhedskadeligt hvis det har stået i røret igennem længere tid. 

Ps. Jeg vil nu mene at koldt vand er sundere for kroppen end lunkent vand, især hvis man har knoklet og svedt meget.   

Masser af steder finder man at vandet helst skal ligge omkring 12. Ved 20 begynder legionella og andre ting at trives. Ikke at det er et stort problem. Men såfremt min installation har et problem vil jeg da gerne vide det så jeg kan gøre noget ved det. 


Lmchm
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis