Drikkevand (den kolde hane) 20 grader

Vores kolde vand er 20 grader. Synes det er meget. Er det normalt? Og hvad kan det skyldes. Kan læse at anbefalingen er 12 grader. 


Lmchm
Vores kolde vand er 20 grader. Synes det er meget.... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

På denne årstid (august) er jordtemperaturen i 1,2 m dybde højest med ca 12 Gr C. Det er i den dybde vandrør ligger (frostfrit) til februar er temperaturen faldet til ca 4 Gr C. 

Men 20 gr C.  er nok lige højt , hvis det passer........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
LMCHM skrev den 18-08-2019 00:19:03

Masser af steder finder man at vandet helst skal ligge omkring 12. Ved 20 begynder legionella og andre ting at trives. 

 Tapper I kun koldt vand med ugers mellemrum eller tapper I koldt vand flere gange om dagen. Når I tapper fra den kolde hane, bliver vandet kølet ned. At det måske ikke når frem til dit glas er en anden ting.  Prøv at klappe hesten og se om temperaturen på vandet ikke falder når jorden bliver kølet af. Og hvad vil du i øvrigt gøre ved det?


fase

Det eneste effektive du kan gøre, er at isolere koldtvandsrøret, og det kan desværre være noget omstændigt.

Børn drikker meget vand så nej der går ikke uger imellem. Snarere et par timer. Hvis noget er galt ringer jeg til en vvs. Men spurte sådan set bare om råd. Om noget kunne være galt eller om det var normalt. Jeg laver nogle flere målinger gennem den næste tid og ser om det ændrer. 


Lmchm

Rådet må være, at der er ikke er noget galt, og du kan ikke gøre noget ved det. Lige så snart temperaturen ændrer sig i nedad gående retning i jorden, vil vandets temperatur ændre sig i samme retning.


fase
Annonce

På 5 sal i en etage ejendom er koldtvandtemperaturen lig med stuetemperaturen , man skal lade vandet løbe i lang tid før det bliver koldt .......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 18-08-2019 08:43:30

På 5 sal i en etage ejendom er koldtvandtemperaturen lig med stuetemperaturen , man skal lade vandet løbe i lang tid før det bliver koldt .......

 Man skulle da ellers mene at jo flere forbrugere (tappesteder) der er koblet på vandledningen, ville et større forbrug i sig selv holde temp. nogenlunde nede.   

Gælder det alle tappesteder i boligen, inkl. Bruser, at temperaturen ikke når ned under de Ca. 20grader?


Elektronikteknikeren

Ja det er overalt


Lmchm

Strøtanke, nu ved jeg ikke hvordan din koldt- og varmtvandsinstallation er udformet, men jeg kommer til at tænke på om en kontraventil hænger i fx. koldtvandsfremløb til vvb´en? 

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis