Top afdækning af muret skorsten

Følg tråden
Thorbjørn Storm
Thorbjørn Storm
Thorbjørn Storm Thorbjørn Storm

Hvordan har i topafdækket jeres murede skorsten. Min er blot pudset og nu trænger der vand ind. Må man brænde tagpap på?

Her er et billede

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Mon ikke tagpap er en dårlig løsning. Man kan købe en skorstens afdækning på mål. Men det kan også pudses igen Jeg har gjort det med fliselim. Det holdt godt i 6-8 år indtil jeg skulle have nyt tag og samtidig pænere skorstens pibe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Thorbjørn Storm
Thorbjørn Storm
Thorbjørn Storm Thorbjørn Storm Trådstarter

Tak for svar.

Hvorfor tænker du at tagpap er en dårlig løsning. Jeg tænker at det er nemt, billigt og vandtæt..

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Og brændes på med varme og går løs med varme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Rantzau
Rantzau
Postnr: 2970
Rantzau Rantzau

Tagpap på skorstenen er no-go. Din skorstensfejer vil på et hjertestop hvis han præsenteres får sådan et misfoster.

Vandindtrængning skal stoppes fagligt forsvarlig. Da skorstene kan være konstrueret vidt forskelligt, tilråde en vurdering af en murer. 

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Jeg skiftede min gamle krans ud, da den faldt ned af alderdom. Beton med jern i, der var rustet Sønder og sammen. Idag får du fiberbeton, som er meget lettere.

Jeg remsede toppen fa stenene af og smurte fliseklæb på. I forvejen havde jeg boret igennem og satte så karmskruer ned igennem afdækningen. Fyldte borehullet med lim. Detholder max.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.