Rør under gammelt gulv i køkken

Har i dag fjernet gammel køkken. Under skabene var der adgang til rør hvor jeg fandt nedenstående. Se billede: 


Nogen bud på om det blot er ir eller om det  ligner gennemtæring. Se bort fra det vand der kan ses på billedet. Vandet  kommer fra slangen til opvasker. 



Lmchm
Har i dag fjernet gammel køkken. Under skabene var... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har selv haft en vandskade og forsikringsselskabet VVS mand har lavet en samling fuldstændig magen til den som på dit foto.

Så glem alt det vrøvl som nogle har skrevet om at trække nye rør osv., dette er fuldt lovligt og forsikringsselskaberne udfører selv sådanne reparationer og rørskade forsikringen fortsætter med at dække evt. skader.


vrøvl hvad andre skriver er det kun det du skriver der er det korrekte ?

gah skrev den 30-07-2019 09:11:50

Jeg har selv haft en vandskade og forsikringsselskabet VVS mand har lavet en samling fuldstændig magen til den som på dit foto.

Så glem alt det vrøvl som nogle har skrevet om at trække nye rør osv., dette er fuldt lovligt og forsikringsselskaberne udfører selv sådanne reparationer og rørskade forsikringen fortsætter med at dække evt. skader.


 Var det på brugsvand eller varme? 


Elektronikteknikeren

Hvis du kan komme til at isolere røret vil det være fint. Blot den billige skumplast med 13 mm godstykkelse vil hjælpe. Så holder du lidt længere på varmen - dit brugsvand bliver ikke så hurtigt kold når det står stille i rørene.


Søren O
Søren O skrev den 30-07-2019 20:36:43

Hvis du kan komme til at isolere røret vil det være fint. Blot den billige skumplast med 13 mm godstykkelse vil hjælpe. Så holder du lidt længere på varmen - dit brugsvand bliver ikke så hurtigt kold når det står stille i rørene.

 

Tak, men nu har jeg lige som trådstarter også placeret et køkkenskab oven på stedet, så det er ikke lige til at komme til.

Så nu må de 30 cm rør være med til at opvarme køkkenet.

Men det betyder nok ikke så meget, fordi alle mine rør er uisoleret støbt ind i betongulvet, men det var jo helt almindeligt, helt frem til slutningen af 1989.

Til dem som vil “nørde” mere rundt i dette emne, så kan man under punkt 2 på den side jeg her linker til, læse mere om emnet.

https://byg-erfa.dk/reparation-indstoebte


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis