Rør under gammelt gulv i køkken

Følg tråden
gah
gah
Postnr: 2770
gah gah

Jeg har selv haft en vandskade og forsikringsselskabet VVS mand har lavet en samling fuldstændig magen til den som på dit foto.

Så glem alt det vrøvl som nogle har skrevet om at trække nye rør osv., dette er fuldt lovligt og forsikringsselskaberne udfører selv sådanne reparationer og rørskade forsikringen fortsætter med at dække evt. skader.

LMCHM
LMCHM
Postnr: 8464
LMCHM LMCHM Trådstarter

Super tak for hjælp

Lmchm
jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

vrøvl hvad andre skriver er det kun det du skriver der er det korrekte ?

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren
gah skrev den 30-07-2019 09:11:50

Jeg har selv haft en vandskade og forsikringsselskabet VVS mand har lavet en samling fuldstændig magen til den som på dit foto.

Så glem alt det vrøvl som nogle har skrevet om at trække nye rør osv., dette er fuldt lovligt og forsikringsselskaberne udfører selv sådanne reparationer og rørskade forsikringen fortsætter med at dække evt. skader.

Var det på brugsvand eller varme? 

Elektronikteknikeren
gah
gah
gah gah
Gregeren skrev den 30-07-2019 17:23:59

gah skrev den 30-07-2019 09:11:50

Var det på brugsvand eller varme? 

Varmt brugsvand.

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Hvis du kan komme til at isolere røret vil det være fint. Blot den billige skumplast med 13 mm godstykkelse vil hjælpe. Så holder du lidt længere på varmen - dit brugsvand bliver ikke så hurtigt kold når det står stille i rørene.

Søren O
gah
gah
gah gah
Søren O skrev den 30-07-2019 20:36:43

Hvis du kan komme til at isolere røret vil det være fint. Blot den billige skumplast med 13 mm godstykkelse vil hjælpe. Så holder du lidt længere på varmen - dit brugsvand bliver ikke så hurtigt kold når det står stille i rørene.

Tak, men nu har jeg lige som trådstarter også placeret et køkkenskab oven på stedet, så det er ikke lige til at komme til.

Så nu må de 30 cm rør være med til at opvarme køkkenet.

Men det betyder nok ikke så meget, fordi alle mine rør er uisoleret støbt ind i betongulvet, men det var jo helt almindeligt, helt frem til slutningen af 1989.

Til dem som vil “nørde” mere rundt i dette emne, så kan man under punkt 2 på den side jeg her linker til, læse mere om emnet.

https://byg-erfa.dk/reparation-indstoebte

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. vandskade?
    Lav-Hus
  2. r
    Lav-Hus
  3. Vandskade
    Lav-Hus
  4. Vandskade som forsikringsskade
    Lav-Hus