Rør under gammelt gulv i køkken

Har i dag fjernet gammel køkken. Under skabene var der adgang til rør hvor jeg fandt nedenstående. Se billede: 


Nogen bud på om det blot er ir eller om det  ligner gennemtæring. Se bort fra det vand der kan ses på billedet. Vandet  kommer fra slangen til opvasker. 



Lmchm
Har i dag fjernet gammel køkken. Under skabene var... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sæt nu bare det køkken ind og glem alt om dette rør og alle de teoretiske og politiske korrekte svar du indtil nu har fået.

Måden dette er lavet på var helt almindeligt før i tiden og er ikke forbudt, det er lavet sådan i hunderede tusindvis af huse i Danmark. 

jetdirect skrev den 29-07-2019 22:49:05

skjult rørskade forsikring ?

 Ja det glemte jeg, selvfølgelig skal man som husejer, under alle omstændigheder, altid huske at have tegnet en sådan. 

Og for øvrigt hvis at man har en vandskade, på grund af skjulte rør, så laver forsikringsselskabets VVS mand netop en sådan samling som vi ser på trådstarters foto 😊

Det er andelsbolig-rækkehus hvorfor det er foreningens forsikring. Jeg kan ikke tegne forsikring på en andel. Mener dog at foreningen har udvidet rørskade. Men de dækker vel kun såfremt installationen er lovlig. (Hvilket folk herinde hvis ikke er helt enige om)😀

Jeg sætter køkkenet op. At skifte røret må være en større operation hvis man ikke må lave nogen samlinger. 

Og så må jeg krydse fingre for at lodningen ikke går udover drikkevandet  



Lmchm

Ja, forsikringen dækker rørskade på en lovlig installation. Du kan komme ud for at forsikringen kun dækker en del (f.eks. 70%), men så må andelsboligforeningen dække resten. Når det er en andelsboligforening, kunne du lige spørge bestyrelsen/formanden om, hvad der står i vedtægterne angående ombygninger foretaget uden momsregistrerede håndværkere. 


fase
Annonce

Da husene jo er bygget med den slags installationer og samlinger er det jo svært at vide omfanget og om forsikringen så dækker en eventuel fremtidig skade. Det lyder som om at samlingens lovlighed kan diskuteres (iflg kommentarerne). Uanset hvad er rørene vist en foreningsmæssig ting, som denne skal indvies i såfremt noget skal ændres. Installationerne er på ingen måde noget jeg skal pille i (har slet ikke evnerne dertil) eller have vvs’er til uden foreningens accept. Foreningen vil nok mene røret ligger fint hvor det ligger.  

Til gengæld tror jeg at min løsning bliver en smart vandalarm som kan spotte utætheder når de opstår. 


Lmchm

Jeg er ikke i tvivl om, at installationerne i din bolig er lovlige. Mit indlæg var mere en henvisning til ikke at få lavet ulovlige/selvgjorte installationer, når det nu drejer sig om en andelsboligforening, som måske har vedligeholdelsespligten og forsikringen af de faste installationer. Jeg kender ikke jeres vedtægter.


fase

Ahh det kommer nu slet ikke til at ske. Jeg bruger altid autoriserede vvs og elektriker til den slags arbejde. Og i øvrigt ikke uden bestyrelsens godkendelse. Jeg er faktisk typen der går med livrem og sikkerhedssko når det kommer til vvs og el. 


Lmchm

Ja, men så fortsætter du rolig med at sætte dit køkken op   


fase

👍🏻 Og røret lader jeg lægge. Var blot bekymret om det var et skidt rør/samling. 


Lmchm
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis