Kolonihavehus

Hejsa Forum. 

Jeg er ved at bygge et kolonihavehus på 50 Kvm. Jeg har nu fået støbt mine rende på 90 cm, og fået sat 2 lag lecablokke med målene 15*19*49.

Herefter har jeg så fået gravet 45 cm ud inde i fundamentet til at lægge mit kloak,flamingo, rionet osv.... Jeg skal have 30 cm flamingo på, og 10 cm beton på. Det vil så sige jeg har 5 cm sand til at rette mit fundament i. Mit spørgsmål lyder herefter, om det er nok med 5 cm sand eller om der skulle have været gravet mere muld af?

PS: Der er rigtigt meget ler og kridt i undergrunden.

Mvh Søren Rytter

Hejsa Forum.  Jeg er ved at bygge et kolonihavehus... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa tak for jeres svar!😊😊 jeg har cirka graver 40 cm muldjord af fra toppen af grunden. Lavede en lille stik prøve hvor jeg gravede ned for at se hvor meget jord der var igen, og kan se der cirka er 10-12cm jord, og herefter er der kun masser af ler og kridt. Så vil jeg mene med sund fornuft, at det ikke kan synke, når det har sådan en godt og stabilt underlag?😊 eller er det helt forkert.

10 cm. muld med sand ovenpå kan du sagtens bruge, når du kører det over med en vibrator. Men inden du går i gang, skal du lige have lavet indvendig kloak- og vandinstallation. De skal 90 cm. i jorden. Du skal også have et tomrør til elkablet. 


fase
Vedhæftede filer:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis