Lysdæmper PUSH

Har købt en lampe med indbygget LED, som jeg gerne vil have dæmpet.

På producentens hjemmeside står at der skal anvendes en PUSH-dimmer. Hvad er det for noget? Har det noget at gøre med forkant/bagkant? Vil en normal LK Fuga LED-S 120V fungere? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du henviser til den omtalte hjemmeside, er der måske change for, at du får et svar på dit spørgsmål. Der er flere betegnelser for det samme, så det er rent gætteværk uden henvisning til fabrikantens hjemmeside og typen på lampen. En PUSH dimmer kunne være en berøringsfølsom dæmper.


fase

Producentens hjemmeside og beskrivelse af lampen:

https://www.artemide.com/en/subfamily/3377884/orsa

Lampen er Orsa 21. 

I denne beskrivelse fra producenten https://www.artemide.com/contents/documenti/prodotto/orsa_instructions4837818.pdf

har modellen et nummer større, Orsa 35, en ekstra tilslutning, som skal bruges til push-dæmper.

Dit link virker ikke, men jeg har fundet brugsanvisningen. På figur 7b er vist en kontakt, der fungerer som en impulskontakt (ringetryk). Så du skal forsyne din afbryder med en fjeder, så den kommer til at virke som et ringetryk. Der skal i lampestedet være både fase og nul foruden tændledningen fra afbryderen. Hvis lampen ikke er forsynet med en mærkning om, at den skal jordforbindes forskriftsmæssigt, kan du se bort fra jordforbindelsen. Hvis du sætter et billede at lampestedet ind, er der en mulighed for, at du kan få en anvisning på, hvordan du skal forbinde lampen. Dæmpningen foregår ved at påvirke afbryderen og slippe, når det ønskede niveau er nået. figur 7b kan ses i den vedhæftede fil.


fase

Tak for svaret   

Figur 7a+b vedr. modellen Ø35, jeg har modellen Ø21. Sådan som jeg læser vejledningen, så virker dimmer kun med Ø35. Ø21 kan ikke dæmpes.

Så jeg må nok bare vænne mig til at stuen er blevet kraftigt belyst   

Ja, det bliver du nok nødt til.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis