Katte på taget om natten - hvad gør man?

Lidt et atypisk indlæg, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, og det driver mig til vanvid.


Bor i alm. parcelvilla. Sagen er at om natten, i flere timer - ofte mellem 01 og 04 - er der hvad jeg tror er katte der løber rundt på mit tag. Det lyder som kattepoter, men jeg kan ikke være helt sikker. Når jeg går ud og kigger, kan jeg ikke se noget - men der er de måske stukket af. Hvis jeg så går i seng igen, så begynder de igen så snart jeg er lige ved at falde i søvn. 

De kan faktisk larme RIGTIGT meget. Men lyd kan snyde nogengange, og måske det er en art fugl, jeg tror dog mest på katte - der findes mange af dem i kvarteret.


Hvad gør man?? Hvis jeg vidste hvilken kat det var specifikt kunne jeg jo bede ejeren om at holde inden om natten, men jeg har pt ingen idé om det.

Jeg har overvejet at lægge noget gift ud, men kun hvis jeg kan finde noget der ikke er skadeligt for kattene, måske noget der gør, at de ikke kan lide at være der.

Lidt et atypisk indlæg, men jeg ved ikke hvad jeg... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er vist Harald Nyborg modellen den ødelægger der. Min er Bauhaus, håber den er bedre.

Men hvorfor har de sat fælden på loftet?

christiannielsen skrev den 18-07-2019 21:07:45

Vildtkameraer fra kina er penge ud af vinduet. også til dette formål.

Jeg kender en som dypper fælden i søen og lader måren drukne. Fordi de ikke er til at nærme eller tage fat i. De er utrolig aggressive.

 Personligt synes jeg det er dyrplageri at drukne mår. Hvis måren skal aflives bør man få en jæger til at skyde den.  

Ps. Jeg har selv nogle vildtkameraer fra Aldi, dem er jeg meget tilfreds med, mener jeg gav omkring 500 kr/stk. 

Fælden er sat (et stykke pizza med honning), og jeg kan høre den allerede løber rundt oppe på loftet nu her kl 22.30. Håber den går i den i nat!

Annonce

Ok, jeg troede det var uden på taget måren rumsteret.

Ja nu må vi jo så se om der er noget fangstmand i dig.    

Jeg har flere gange prøvet at fange mår. Det eneste der gik i fælden var naboernes katte.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den fælde jeg købte hos Onkel Harald for år tilbage var en god kvalitet der har fanget adskillige mår både her og hos andre. Den er slet ikke pensionsmoden, men de nye er måske en ringere kvalitet. Det har jeg ikke undersøgt.

Det er forbudt at aflive dyr ved drukning. Tag måren med et resolut snuptag og hold godt fast. Regn med at den er lige så sprælsk som en vild kat. Med den anden hånd slås måren ihjel med en stump jernrør.

Vær opmærksom på at måren stadig kan have unger helt hen i juli, så du skal undersøge om den har bo i nærheden.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg synes nu ikke man kan sammenlign. en velvoksen mår (på 2-3 kg) med selv den mest vilde hissig (han)kat - siger det bare.   og chancen for den undslipper når man åbner ind til fælden er uendelig stor, med mindre man bruger en passende gaffelgren til at holde bæstet. 

Ps. Harald Nyborg fælden kan give sig sidevejs ved lodret påvirkning.

Jeg har slet ikke "mave" til at aflive sådanne pelsdyr. 

Har læst lidt mere om madding:

- Æg: holder sig i lang tid, men kan måske kræve mere tålmodighed

- Sukkermadder/wienerbrød: Skal skiftes oftere

- Kød: Lokker også katte

- Levende madding: Forbudt

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis