Katte på taget om natten - hvad gør man?

Lidt et atypisk indlæg, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, og det driver mig til vanvid.


Bor i alm. parcelvilla. Sagen er at om natten, i flere timer - ofte mellem 01 og 04 - er der hvad jeg tror er katte der løber rundt på mit tag. Det lyder som kattepoter, men jeg kan ikke være helt sikker. Når jeg går ud og kigger, kan jeg ikke se noget - men der er de måske stukket af. Hvis jeg så går i seng igen, så begynder de igen så snart jeg er lige ved at falde i søvn. 

De kan faktisk larme RIGTIGT meget. Men lyd kan snyde nogengange, og måske det er en art fugl, jeg tror dog mest på katte - der findes mange af dem i kvarteret.


Hvad gør man?? Hvis jeg vidste hvilken kat det var specifikt kunne jeg jo bede ejeren om at holde inden om natten, men jeg har pt ingen idé om det.

Jeg har overvejet at lægge noget gift ud, men kun hvis jeg kan finde noget der ikke er skadeligt for kattene, måske noget der gør, at de ikke kan lide at være der.

Lidt et atypisk indlæg, men jeg ved ikke hvad jeg... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hov der er også denne løsning fra maarstop.dk, de garanterer virkning.. hmmmmmmm


www.maarstop.dk

Philippe82 skrev den 18-07-2019 13:23:48

Det er HELT sikkert en mår så! For jeg kan også se der er kradset isolering ud et sted, og havde ikke lige koblet det sammen med kattepote-lydende, troede det var en fugl.

SÅ fedt endelig at have det sporet ind! TAK!


Er det bare sådan en fælde jeg skal have købt så: bauhaus


Virker den?





 Du skal i hvert fald lige sikre dig at trådfælden ikke er noget ledløs l... som de fælder Harald Nyborg o.a. forhandler, for så bryder måren ud.

Men ellers ind i fælden med noget godt wienerbrød eller  honningmadder (mår er jo slikken af natur), æg kan osse anvendes men det har jeg personlig ikke tålmodighed til, det kan tage uger før mår fristes af æg.

Ps. Jeg har ikke meget fidus til de der vidunderprodukter "Gå-væk-mår" o.lign.  

Ja der står nemlig æg de fleste steder. Men jeg kunne jo prøve begge dele...


Vil du foreslå at stille den på loftet eller uden for? Der rådes til at stille den ved en hæk, men hvis jeg ved at måren er på loftet hver nat, så giver det da umiddelbart mere mening ?

Udenfor, og helst der hvor måren har sin vante "gangsti" og dæk gerne fælden til med granris eller en plade.

Ps. Har du tænkt over hvad der skal ske med måren når (hvis) du fanger den? Nogen har jo unger nu. 

Pps. Bliv ikke forskrækket når du nærmer dig en fælde med mår i - de skriger sønderdøvende højt. 

Hej Frank. Jeg havde tænkt mig at køre den langt væk og sætte den fri. Spørgsmålet er bare hvor langt - hvis det kan lade sig gøre kører jeg en tur over storebæltsbroen, så er jeg da helt sikker.


Annonce

..når bare du ikke læsser den af i Jylland.   

Sæt et fælde op. De fås både hos Bauhaus og Onkel Harald. Et par hønseæg er uimodståelig lokkemad.

Husk også et par solide læderhandsker - husmåren er en aggressiv fætter når den sidder i fælden.

P.S. Husmåren kan aflives uden videre, men skovmåren er fredet. For øvrigt er bekæmpelse at skadedyr udliciteret til inspektøren her på matriklen.   



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jep har lige været ude og købe sådan en fælde. Mit eneste problem er at finde en placering, jeg aner jo ikke hvilke ruter måren løber, udover at den elsker mit tag. Tænker måske for foden af mit skur, fordi det står op mod taget, og er gemt lidt væk bagest i haven. 

Det lyder rimeligt Philippe82. Start det mest sandsynlige sted og flyt fælden hvis det ikke virker.

Har du en god jagthund kan det anbefales at sætte fælden hvor hunden markerer.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er så en af fordelene med et vildtkamera, man kan ret nemt lure hvor havens vilde dyr færdes.

Godt du ikke købte dette her skrammel, mår vrider fælden i smadder. https://www.harald-nyborg.dk/p7463/maarfaelde-kassemodel 

Ps. Forresten går mår også gerne i en dåse med tun i olie, men det stinker lidt i sommervarmen.

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis