Flydende solcelle springvandspumpe

Vi har ofte talt om at få et springvand på terassen. Ikke noget stort og  arbejds/anlægskrævende. Nu så jeg en solcelledrevne flad tallerken med pumpe. Det så ud til at kunne bruges i et mindre kar/fuglebad. 

Det er ret smart, hvis det altså fungerer. Er der nogen af jer, der har sådan en flydende tallerken? 

Ingeborg


Når lysten driver værket
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ingen erfaringer med solcelle drevne springvand. Men min umiddelbare tanke er: 1. Solceller kræver masser af lys. 2. Masser af lys må betyde udfordringer med grønalger i en lille balje. 

Fandt lige dem her på nettet. https://fordels-gade.com/products/solcelle-springvand-godt-for-fuglelivet?fbclid=IwAR1SC1uSzHCtMTy-noxGBlYUsAFlobfwdnVKIpezqRTK0sIML9X9o1qaKrk  

Hvis vejrguderne vil, kan jeg sætte det et sted, hvor der er masser af lys. Grønalger er ikke noget problem, jeg bruger noget algerens “Antialgin”, som også bruges i fødevareindustrien i mit vand. 

Men jeg bestilte hos dem du linkede til. Så lidt mystisk ud, og ordrebekræftelsen lyder da også på 7-25 arbejdsdage.... al salgsgas på dansk, men har man købt er det på engelsk. Ok med mig, men vi er jo ikke lige gode til engelsk allesammen, så man bør nok holde sig til en .dk leverandør. Da jeg betalte via Paypal er jeg sikret mod at pengene ikke er smidt ud af vinduet.

Tak for linket . Skulderklap når varen er ankommet!

Ingeborg


Når lysten driver værket

Ja, selvom varen er beskrevet på “normal-dansk, ikke google dansk”, fik jeg i dag advis om at varen er sendt fra China! ......og mig, der aldrig ville ha noget fra China, fordi de røvrender (undskyld udtrykket) vores danske postvæsen og gør det dyrt for os her i landet at sende med posten). Så nu er du advaret imod at købe noget fra fordels-gade.com.

Måtte også grine lidt over at der på siden står:

Alle varer er af høj kvalitet og udelukker en vis luksuriøs elegance.

Ja, ja, dur varen ikke, skal man selv betale returfragten til China! 

Nu er jeg bare spændt på om varen kommer og kan bruges. Tracknummeret virkede ikke!

Ingeborg 


Når lysten driver værket

Når du engang modtager din pakke, så må du gerne lige give os en anmeldelse af det og også gerne lige hvad slutprisen endte med at blive og hvor meget du blev opkrævet i moms, told og håndteringsgebyrer, nu den kommer fra Kina.

Hvis posten kommer med en regning for told, moms og de godt 165 kr for håndteringsgebyr, kan jeg nægte at modtage pakken. Jeg har betalt med Paypal og der kan man gøre indsigelse.

Ingeborg

Ps. PostNord ekspederer dagligt 40.000 chinapakker. 


Når lysten driver værket
Annonce

Ved godt at det er lidt sent, men til en anden gang og for andre:

Regel nummer 1: Hvis der ikke er en Dansk adresse, er der en stor risiko for at det er fup.

Så er der selvfølgelig en helt masse undtagelser fra reglen, men hvis du kan gennemskue dem, har du ikke brug for reglen.


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

de godt 165 kr for håndteringsgebyr tilfalder ikke firmaet, du har købt varen hos. Det er et gebyr for at toldbehandle pakken, som sikkert har en værdi på over 80 kr. Tolden, som måske kommer oven i, tilfalder det Kongelige Ildsprudlede Toldvæsen og dermed den bundløse kasse.


fase

Ja netop postvæsnets gebyr for at håndtere pakken i forbindelse med toldklarering. I gamle dage kunne man selv klarere pakker på Toldboden i næsten hver større by.


Når lysten driver værket

Så kom pakken med springvandet. De er så snu, at pakken omdirigeres fra Kina til Luxembourg, som er et EU land og toldfrit. Prisen blev altså 249 kr.

Jeg har afprøvet det i mit fuglebad, som er 35 cm Ø, men det er ikke dybt nok. Selve pumpehuset under solcellerne har nogle sugekopper, så jeg satte det på en rund marmorplade da det viste sig at pladen med solcellerne flød rundt på vandet afhængig af vindretningen - og så var vandet hurtigt forsvundet ud over alle breder. Det hjalp med den runde tunge marmorplade. Alligevel tror jeg at fuglebadet er lidt for lille - ikke dybt nok.
Springvandet har ingen batterier, som andre solcelleting, så det går i gang når det får sollys. Når der er fuld knald på solen sprinkler det i fine 40-50 cm høje stråler. Er der ikke knald på solen, sprinkler det stødvist ca hvert sekund. Der er forskellige dyser med, som man kan vælge imellem. Det er fint til prisen og man lover 1000 driftstimer. Pumpen kan renses. Det kommer fra Kina, men samme fås til samme pris her i DK. Måske havde jeg valgt modellen med en gummikant, som skal illudere et åkandeblad. Det gør det lidt mere stabilt, men kræver et større kar.Når der ikke er noget tungt under cellerne for at holde springvandet i midten, rammer vandet pladen uens og får pladen til at vippe.
Ellers er jeg i færd med at finde en anden løsning end fuglebadet. Der var ikke knald på solen da jeg tog billedet.
Ingeborg


Når lysten driver værket

Jeg har set et større fuglebad på 70 cm Ø på nettet hos Lindas Have til 1.599 kr. Men det er så igen lidt rigeligt. Den løsning jeg har nu, hvor fuglebadet sokkel står i et cementrør i krukken virker fint, så vi kan se det fra  terrassen og huset.

Jeg overvejer at støbe et fuglebad i cement, men tror ikke at det bliver pænt nok.

Ingeborg 


Når lysten driver værket
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også