Indvendigt isoleret kældervæg - problemer/hvordan checker man?

Hej. Jeg kigger på et hus hvor kælderen for ca 10 år siden er renoveret og indrettet til beboelse. 

Der er 20mm polystyren (men ikke radonspærre) i gulvet (med gulvvarme ovenpå). 

Væggene er indvendigt isoleret med 100 mm mineraluld monteret i et stålskelet der kun har kontant med gulv og loft. Der er 50 mm luft mellem isolering og væg og dampspærre mellem 2 lag gips. 

Af en gammel tilstandsrapport kan jeg se at der tidligere har været fugt (opstigende grundfugt) i kælderen. Men her 10 år efter renovering, hvor den har været brugt til beboelse (der er varme på osv.) fremstår kælderen fin og uden nogen kælderlugt.

Sælger har tidligere målt radon mellem 50 og 100. Jeg planlægger at installere varmegenvinding, hvilket burde holde radon nede og sikre et fornuftigt indeklima.

Er der nogen store alarmklokker der bør ringe? Jeg har bestilt en fugtmåler at typen med en kugle i enden (Trotec BM31). Den bør vel kunne indikere om mineralulden er opfugtet bag gipsen?

Alt input påskønnes :-)

Mvh huskøber der ikke helt har ro i maven

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også