Opdateret forum

Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende forumsoftware på LDS blevet skiftet ud! En stor ting, selvom det syner af lidt på overfladen    

Det er et meget omfattende arbejde, at skifte forummet og det bliver gjort i flere etaper for at mindske risikoen for fejl pga. omfanget af kode.

Første etape er færdig og LDS er netop blevet opdateret. I kan ikke se de store forandringer på overfladen, fordi fokus har været på den bagvedliggende kode. Det betyder at vi fremover ikke er låst af gammel software. I næste etape kan der fokuseres på det synlige og på kommende, længe ventede funktioner. 

Af nyheder i første omgang kan bl.a. nævnes:

  • Hurtigere forum og vi kommer af med 10 år gammel kode   
  • Markering i et indlæg, hvis det er skrevet af trådstarter
  • Markering i tråd hvis en bruger er slettet (for forladt LDS)
  • Spam-kontrol: Flere begrænsninger mht. hvor mange tråde og hvor mange indlæg nye brugere kan skrive
  • Listerne med "Ulæste indlæg, Aktive indlæg mv." er blevet hurtigere


Skriv MEGET gerne her (eller via kontaktformularen), hvis I oplever problemer eller noget der ikke er som det skal være.


Mvh. AllanE
Efter længere tids arbejde er den bagvedliggende... Vis hele indlægget
104 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej 

Har stadig problemer med læste/ulæste indlæg.

Det første indlæg jeg læste på side 2 på “aktive emner” markeres godt nok som læst, men ikke de næste jeg læser, heller ikke selvom jeg læser dem flere gange.

Navigations-baren til at hoppe frem og tilbage sender mig ikke de rigtige steder hen. Fx for at finde side 6 frem i denne tråd må jeg rette i adressefeltet.

Og ellers vil jeg da sige at hastigheden er blevet markant bedre end før rettelserne.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Sidevælgeren er lige blevet rettet, Kermit_369. Der havde sneget sig en fejl ind, så den skrev to (forskellige) sidenumre i adressen.

ev elmand:  Det er på listen, at gøre oversigterne mere forståelige. Jeg har gerne ville ændre de ikoner (udråbstegn mv.) i årevis, men har været låst. Det kan gøres bedre nu.

djaydjay: Det er rimelig kompliceret at holde styr på læst/ulæst. Jeg har genbrugt det gamle forum-systems funktionalitet til det, men det tyder på, at det skal gen-tænkes.



Mvh. AllanE

Hej Allan 

Jeg har ikke mulighed for at lave links i indlæg, de kommer ind som ren tekst. 

Funktionen findes simpelthen ikke i værktøjslinien. 

Chrome browser på Android. 


Elektronikteknikeren

God pointe. 

Link-knappen er tilføjet til mobil-versionen nu (du bør kunne se den, hvis du opdaterer siden).


Mvh. AllanE
Annonce

Ok, nu tror jeg at "læst/ulæst" endelig virker. Meld MEGET gerne tilbage, hvis I oplever at det stadig opfører sig underligt.

Her er en forklaring og eksempler på de 3 mulige tilstande i det nuværende system:

Rent, grønt ikon betyder at tråden og alle indlæg er læst

Udråbstegn (og ingen grå pil til højre) betyder, at tråden er helt ulæst.

Udråbstegn og grå pil til højre betyder, at tråden er læst, men at der kommet nye ulæste indlæg.


Mvh. AllanE

Jeg synes det fungerer godt på andre sites når en tråd med ulæste indlæg er med fed skrift. Det er som om at det er et standard prog så det er mere forståeligt ind et udråbstegn. 

Man kunne så som standard springe til nyeste ulæste indlæg når man klikker på titlen. Ønsker man det anderledes kan man slå det fra i indstillinger. Så sparer man et ikon væk (pilen ned, som desværre heller ikke, for mig i hvert fald, er så intuitivt forståeligt).

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nu synes jeg ikke det er muligt at indsætte et link som det var før. Når jeg markerer og indsætter link bliver mit markerede grøn men når indlægget er gemt så er det igen sort og der kan ikke klikkes på med nogen resultat. Jeg undrede mig over at så mange i den senere til havde hele link adressen til at stå. Så skal man havde kopieret og sat op i url linjen. Det er lidt bøvlet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har lavet om, så alle ulæste tråde nu er med fed og grønt ikon (uden udråbstegn).

Når tråden er læst står den med alm. skrift (ikke fed) og med gråtonet ikon.

Klik på en tråd sender nu altid til sidste læste indlæg / første ulæste indlæg (hvis der er nye indlæg). Dvs. den grå pil er væk.

Vil I lige prøve det og fortælle hvad I synes? Om det skal være sådan her eller om det gamle var bedre.

PS: ev elmand: Jeg prøver lige at indsætte link her for at se om det virker.


Mvh. AllanE
Der er yderligere 34 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis