Vedr. sandblæsning af hus - berettet klage?

Hej,

vi har købt et hus fra 1920 som sælgere desværre havde malet med plastikmaling - pænt var det, men fjernes skulle det også.. Jeg hyrede et firma og har fået huset sandblæst (samt modtaget et tilbud på at få det tyndfiltset efterfølgende). Jeg er dog blevet noget usikker på kvaliteten af arbejdet indtil videre.. Hele vejen rundt under udhænget på huset er der mellem 10-25 cm. maling som ikke er blevet fjernet og på den ene gavl er der ikke fjernet så murstene kan ses, falser (altså stykket til fra væg til vinduerne) er ikke ordnet og der er flere steder hvor murstenene ikke kan ses. Jeg har naturligvis talt med ejeren af firmaet, men han mente at det var helt efter bogen, svarene var; der hvor der sidder maling, der filtses bare uden på. Da jeg spurgte til om man bare kunne filtse uden på plastikmaling var svaret, ja det vil holde fint, det er jo ikke et udsat sted. Da jeg spurgte til gavlen som ikke fremstår med mursten, så var svaret at det intet betød, da det er to vægge, hvorved man ikke ser dem samtidig.

Mit spørgsmål går på, da jeg ikke selv har nogen viden på området, men fornemmer at jeg ikke helt får de helt ærlige svar (jeg vil jo gerne have lavet det ordentligt), om det er rigtigt - skal et sandblæst hus tage sig således ud som på billederne eller? Og kan man virkelig bare filtse uden på plastmaling (jeg kunne måske leve med oppe under udhænget, men samtlige vinduer vil have samme problematik). Jeg håber der er en med lidt mere forstand end jeg, som kan sige om det er helt hen i vejret hvad håndværkeren siger..

På forhånd tak

Anders

ps. har taget et par billeder som forhåbentligt viser de fine mure mv.

pps. man kan ikke rette i titlen på sit indlæg (hvis nogen synes der skulle rettes noget grammatisk..)

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er NO-GO!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Han gider ikke dække ordentligt af.


 

Det er jeg enig i.


fase

Hej igen,

Så det er ikke bare mig.. men hvordan får jeg manden til at lave det ordentligt..? Jeg har ikke lyst til at lade ham fortsætte med filtsning og så har jeg jo ikke meget at motivere firmaet med..

Annonce

Du beder manden lave sandblæsningen færdig, så det er helt klar til filsning. Motivationen ligger i, at hvis sandblæsningen ikke bliver gjort færdig, kan murene ikke blive filset af det firma.


fase

Manden påstår jo netop at det er klart og at han er færdig.. 

Det er mulig at manden påstår, at sandblæsningen er færdig. Spørg et andet murerfirma, om der kan filses på de steder, hvor der ikke er sandblæst og om det kan holde.


fase

Ja - det må jeg jo nok gøre, i forbindelse med at jeg indhenter et andet tilbud på filtsningen - og så tage konflikten med den anden efterfølgende. Forbandet jeg valgte en lokal, hvor ungerne går til aktiviteter sammen på kryds og tværs og æv at den faglige stolthed er så lille (desværre ikke første håndværker jeg er løbet ind i hvor fagligheden primært var defineret udfra profitmaksimering, hvilket ikke altid følges af høj kvalitet).


At ungerne har aktiviteter sammen, bør du nok se bort fra. At du har valgt en lokal håndværker, har vel ikke noget med kvaliteten at gøre. Din valgte håndværker har formentlig samme kvalitetsniveau alle andre steder. 


fase
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også