Trække el til robot plæneklipper. Kabel type / løsning?

Hej med Jer. 

Jeg har erhvervet mig en robot plæneklipper og for bedst placering af ladestationen endte den med at stå lidt for langt væk fra en stikkontakt. 

Min ide er så at at trække strøm ud til ladestationen ved at bruge en god rest installations kabel 3x1,5 hedder det vist, 2 faser og jord. Ved ladestationen påsætte jeg en hun stikprop til tilslutning af kablet med transformer som fulgte med. 

Den anden ende ender i garagen og tilsluttes almindelig stikkontakt med en han stikprop. 

Kablet trækkes langs mur ned til ladestationen, påtænker muligvis at trække det under en belægning med fliser. 

Er det gangbart eller hvad siger i? 

Hvis ikke hvordan trækker jeg da bedst strøm til dyret? 

På forhånd mange tak for mulige råd og vejledning. 

Bonus info. Ladestationen står inde i en træ kasse som er foret med plast og tagpap på toppen. Der er plads i bagenden af kassen til at lave en tæt kasse yderligere hvis det skulle være nødvendigt. 

Mvh

Samsøe

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Installationskabel er til fast installation og den skal derfor ikke monteres med stikprop m.v.  Kablet sættes til inde bag stikkontakt i garage, og graves ned og der monteres en stikkontakt ude ved lade stationen. Det skal beskyttes mod mekanisk overlast på vej ned i jorden og igen på vej op. 

For en god ordens skyld, det er fast installation og derfor elektrikerarbejde. 

Det hedder ganske rigtig 3 x 1,5 mm2 kabel men det er så med jord fase og nul og ikke 2 faser.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der findes ikke en anden og bedre løsning. Det der er blevet beskrevet er den rigtige løsning. Resten er gør det selv fusk!

Roboten bliver leveret med 3........4  m tilslutningsledning med en stikprop  , du kan da bare bruge en  forlængerledning til nærmeste stikkontakt , det er jo kun et sommer problem .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Åben dør eller vindue for at få forlængerledningen til indendørs stikkontakt? Ikke særlig smart.

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis