Sikring i induktionsplader

Hejsa. 

Under tilslutning af nye kogeplader blev den sorte og brune ledning ved en fejl sat sammen. Dette resulterede i at sikringen sprang ( og en gnist fra kogepladen) 

Jeg kan sagtens tænde for pladerne nu... Der kommer lys i mv .. de varmer bare slet ikke. 

Er de ti ting relaterede ? Burde jeg så overhovedet kunne tænde pladerne ? 

Kan der sidde en sikring inde i pladen jeg bare ikke selv kan se / komme til? 

Kan pladen redes eller er de ødelagt? 


Mvh Alex 

Hejsa.  Under tilslutning af nye kogeplader blev... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vil ikke udelukke det... Men ville jo ikke brokke mig hvis jeg bare er et kvaj 🤣

Præcis 😜 

Det er en Blomberg MIB88178F

Jeg har kikket på monteringsanvisningen for kogepladen. Den installatør, som har lavet installationen, skal have et par flade øretæver for gruppeafsætningen til kogepladen (jeg går ud fra, at det er en autoriseret installatør, der har lavet det). I brugsforvirrigen er der anbefalet 16A, som forsikring til kogepladen. Du bør bede installatøren rette den fejl uden udgift for dig. Det du gør er, at tage kogepladen under armen og gå til sælgeren og påstå at kogepladen har en væsentlig mangel, nemlig den, at den ikke virker, og derfor kræve den byttet. Næste gang du tilslutter den i den klamperinstallation, laver du så ingen kortslutninger.


fase

Der sidder også en 16A sikring til komfur. Den sidder dog lige under dem man kan se på ovenstående billede. Det billede var kun fordi jeg var usikker på om dem der var skruet ind i kunne have noget at sige. 

Så antager at det er ok lavet når det er en 16a ?

Annonce
Vedhæftede filer:

Ja, hvis der er en 16A gruppe til komfuret, er det helt ok. Det har du ikke vist på dit billede. Når der rådgives, uden at være på stedet, så er der kun de oplysninger, der bliver opgivet, at gå ud fra. Derfor har jeg skrevet, som jeg har gjort. Jeg må dog sige, at tilslutninger til ovn og hvad der ellers er tilsluttet, er håndværksmæssigt dårlig udført. Der burde i det mindste have været lavet stikkontakter til brugsgenstandene.


fase

Forståeligt. Og tak 👍 

Men det vil sige at antagelsen må være pladen er defekt .. suk..  

Så mener de jo nok det er min egen skyld ..

Under tilslutning af nye kogeplader blev den sorte og brune ledning ved en fejl sat sammen. Dette resulterede i at sikringen sprang ( og en gnist fra kogepladen) 

Når ledningen er fast monteret i kogepladen, og du dermed kun har den ene ende, som skal monteres på tilslutningsstedet, kan fejlen kun være i kogepladen.


fase

Så bortset fra jeg er en skovl... Indrømmet... Så er det altså ikke min skyld ?

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis